6 قدم برای کمپین مشتری یابی موثرتر

مشتری یابی چیزی فراتر از یک تماس سرد است

شش مرحله وجود دارد که به تبلیغات موثرتر برای جستجوی اطلاعات کمک می کند تا تماس سرد را کاهش داده و مشتری های بسیار واجد شرایطی را درگیر کنید.

“چرا فروشندگان مشتری یابی نمی کنند؟ تمام کاری که آنها انجام می دهند شکایت از این است که به اندازه کافی لید یا سرنخ ندارند. ” من این را بارها و بارها از رهبران فروش که با آنها کار می کنم شنیده ام.

چه کسی مسئول تولید سرنخ یا لید است؟ برخی می گویند این بازاریابی است که باید منجر به فروش مناسب برای فروشندگان شود.

من شنیده ام که می گوید: “فروشندگان هرگز نباید مشتری یابی کنند.” این واقع بینانه نیست. با فرآیند و آموزش مناسب ، فروشندگان می توانند در جستجوی اطلاعات بسیار خوب عمل کنند. اجرای یک کمپین اکتشاف باید یک تلاش مشترک بین بازاریابی و فروش باشد ، اما واقعیت این است که اکثر فروشندگان مجبور به انجام این کار به تنهایی هستند.

مشتری یابی به معنای تماس سرد گرفتن نیست

احساس من این است که تماس سرد ناکارآمد ، بی اثر و بیشتر باعث اتلاف وقت همه می شود.

  • چند نفر از شما دوست دارند تماس های سرد دریافت کنند؟
  • چه تعداد از شما از طریق تماس سرد خرید می کنید؟
  • چه تعداد از شما از تماس سرد لذت می برید و واقعاً در آن مهارت دارید؟

نه اینکه بخواهیم بگوییم این ایده اصلا کارساز نیست نه،بلکه مطمعنیم که اگر به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی استفاده شود قطعا موثر است.

کمپین های مشتری یابی موثر

کمپین های موثر مشتری یابی در جستجوی اطلاعات بیش از برداشتن تلفن و تلاش برای دستیابی به شخصی در لیست است. اگر آنها به خوبی برنامه ریزی نشده باشند ، به یک بازی اعداد خالص تبدیل می شود. هرچه تعداد بیشتری شماره گیری شود ، احتمال یافتن شخصی که خرید می کند بیشتر است.

من شخصاً نمی خواهم 100 تماس بگیرم تا با 10 نفر بتوانم بصورت جدی صحبت کنم تا در نهایت 1 نفر را پیدا کنم که بتوانم با او در مورد راه حل خود مکالمه کنم. من می خواهم 10 تماس با کیفیت بالا برقرار کنم ، با آنها گفتگوی عالی داشته باشم و 5 یا بیشتر فروش داشته باشم.

“یک کمپین مشتری یابی بسیار شبیه به رزومه است ، به این دلیل که یک رزومه خوب به شما یک مصاحبه میدهد (نه شغل) با کسی که می تواند شما را استخدام کند. یک کمپین مشتری یابی خوب شما را به شخصی متصل میکند که می تواند از شما خرید کند. “

من و مشتریانم با استفاده از روش زیر برای شرکتم بسیار موفق بوده ام. برای موفقیت ، مدیران فروش باید فروشندگان خود را بیاموزند تا این فرآیند را اجرا کنند و همچنین رفتارهای لازم برای عملکرد را نظارت ، تشویق و پاداش دهند. برای کمپین های کارآمدتر مشتری یابی ، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله اول:

هر بار 10 تا 15 شرکت را به عنوان اهداف خود شناسایی کنید. اینها باید شرکتی باشند که به نظر شما برای مشتریان “ایده آل” است.

مرحله دوم:

درباره شرکت ها تحقیق کنید گوگل وب سایت ، رسانه های اجتماعی ، گزارش سالانه ، مقالات اخیر و مجلات تجاری را بررسی کنید. با یک فروشنده تماس بگیرید و از او مواد بازاریابی بخواهید. چند سوال بپرسید شما به دنبال اطلاعاتی برای تأیید هدف خوب بودن شرکت یا بخش هستید.

مرحله سوم:

نام 3 تا 5 نفر در سازمان را پیدا کنید که به احتمال زیاد به راه حل شما علاقه مند هستند و در سطحی قرار دارند که می توانند تصمیم بگیرند. گوگل کنید. آنها را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید. ببینید آیا آنها در صفحه تیم وب سایت هستند یا خیر.

آدرس و شماره تلفن آنها را دریافت کنید. با شماره اصلی در دفتر شرکت تماس بگیرید و آنها را بخواهید. همه آنها می توانند بگویند “نه” و آماده باشند تا به شخصی که شما می خواهید منتقل شوند.

LinkedIn مکانی عالی برای یافتن نام و ایمیل و همچنین کسب اطلاعات در مورد مشتری شما است.

مرحله چهارم:

یک کمپین چند لمسی را برنامه ریزی کنید. قبل از شروع محل فروش خود را مشخص کنید تا بتوانید به درستی برنامه ریزی کنید. آیا شما در حال جستجوی مشتری فعلی هستید؟ آیا آنها مشتری گذشته بودند؟ آیا آنها در یک لیست از یک نمایشگاه تجاری هستند ، بنابراین می دانید که آنها علاقه خاصی دارند؟

هر ترکیبی از نامه های مستقیم ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی ، نمابر (بله ، در بعضی از صنایع هنوز به فاکس پاسخ می دهند) ، پست صوتی ، تلفن ، بازدید حضوری ، تبلیغات یا روابط عمومی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

چند نکته برای تولید سرنخ های جدید در فروش را در این مقاله بخوانید،چه کنیم که بتوانیم لید یا سرنخ های با کیفیت تولید کنیم که در نهایت منجر به فروش شود؟

مطمئن باشید که در مدت چهار تا شش هفته تمام تماس ها توسط مشتری دریافت می شود. همه تماس ها باید شامل یک فراخوان برای عمل باشند. هر پیغام باید به طور همزمان به تمام مخاطبین ارسال شود.

برای تکمیل کمپین چند لمسی ، یک جدول زمانی و تقویم برای همه موارد اقدام ایجاد کنید. کل کارزار را طراحی کرده و مرحله 5 را قبل از اجرا انجام دهید.

مرحله پنجم:

تماس ها را برنامه ریزی کنید. قبل از هر تماس ، ایمیل ، پیام اجتماعی یا بازدید یک برنامه تماس بنویسید. همه ایمیل ها را بنویسید حتماً یک پیام جذاب دارید. حتماً لیستی از 4 تا 6 سوال کاملاً فکری داشته باشید که با تعیین نیازهای آنها ، شرایط لازم را برای آنها فراهم می کند. سوالاتی که باعث صحبت آنها می شود.

چند مورد از اطلاعاتی را که می خواهید مطمئن باشید ارائه دهید. اطلاعات احتمالی را تخلیه نکنید.

به این فکر کنید که به عنوان قدم بعدی می خواهید چه چیزی را متعهد شوید ، و در نتیجه تماس چه تعهدی را از مشتری می خواهید.

مرحله ششم:

برای پیگیری برنامه ریزی کنید. مطمئن باشید هر آنچه را که در نتیجه کمپین قول می دهید تحویل دهید ، آن را با برتری اجرا می کنید. مراجعه حضوری ، قرار ملاقات تلفنی ، نسخه ی نمایشی ، و هر آنچه که مشتری تقاضا کرده و جزو برنامه فروشتان است همه باید به صورت حرفه ای و به موقع انجام شود.

به یاد داشته باشید ، یک کمپین مشتری یابی باید منجر به ملاقات با شخص یا افرادی شود که به احتمال زیاد آنچه شما می فروشید خریداری می کنند. تلاش های مشتری یابی شما باید به اندازه کافی علاقه آنها را جلب کند تا آنها قرار ملاقات حضوری ، کنفرانس ویدیویی یا تلفنی با شما بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.