چگونه ذهن هر کسی را تغییر دهیم؟(اصول متقاعدسازی دیگران)

چه شما یک فروشنده باشید،چه یک سیاستمدار یا حتی یک پدر یا مادری که میخواهد فرزندش را بجای خوردن همبرگر به خورد اسفناج ترغیب کند،خبر بد اینکه بدون دانستن این نکات هرگز موفق نخواهید شد تاثیر لازم را بگذارید.

وقتی با کتاب The Catalyst آشنا شدم متوجه شدم که بیشتر تلاشهایم برای تغییر ذهنیت یک شخص تا اینجا تلاشی بیهوده بوده است.من هم به عنوان یک مدیر باید میتوانستم دیگران را تشویق به تغییر کنم.تلاشم این بود که بتوانم به اندازه کافی روی دیگران تاثیر بگذارم و آنها را ترغیب کنم.

بدون شک بیشتر تلاشهایم در این جهت آب در هاون کوبیدن بود.ترغیب و متقاعد سازی دو موضوع اصلی در هر ارتباط است.بدون دانستن نکات لازم برای ترغیب و متقاعد سازی دیگران چه بسا نتوانیم تاثیر لازم را روی دیگران بگذاریم.

حال نویسنده این کتاب Jonah berger سعی کرده بسیار شیوا و بصورت کاملا کاربردی صرف نظر از اینکه شما چه کسی هستید و چه شغلی دارید روشی را به شما آموزش دهد که بتوانید دیگران را متقاعد کنید که کاری را که شما میخواهید انجام دهند اما نه از روی اجبار بلکه از روی علاقه و میل درونی.نکته ای که بسیاری از ما از توجه به آن غافلیم یعنی تلاش برای تغییر بدون اجبار،فشار و اهرم بیرونی.

جونا که نویسنده کتاب مسری هم هست و با نوشتن این کتاب برای خود شهرتی رقم زده،بازهم هنر خود را در نویسندگی نشان داد و اینبار کتابی بسیار مفیدتر و البته علمی تر را به رشته تحریر در آورده است.در این کتاب که البته هنوز در ایران منتشر نشده است ما از قول نویسنده در هر تلاشی برای تغییر با چهار مانع روبرو میشویم:

  • Reactance(مقاومت)
  • Endowment(وقف)
  • Distance(مسافت)
  • Uncertaitnty(عدم اطمینان)

حال در این پادکست مصاحبه ای از Roger Dooley نویسنده کتاب Fiction را با وی خواهیم شنید که در مورد همین موضوع خواهد بود.یعنی تلاش برای تغییر ذهن هر کس

از شما دعوت میکنم که به این پادکست گوش دهید.شما همچنین میتوانید فایل ترجمه این پادکست را نیز دانلود کرده و آن را مطالعه کنید:

برای دانلود فایل ترجمه مصاحبه روی عکس زیر کلیک کنید:

Jonah berger

کتابهایی که از نویسنده در ایران چاپ شده است:

آدرس شبکه های اجتماعی و وبسایت نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.