چگونه استفاده از رنگ های گرم باعث افزایش فروش میشود

اصل نورومارکتینگ:
استفاده از رنگ ها بر نحوه درک یک برند توسط مشتریان و کارمندان تأثیر می گذارد.

کاربرد:
استفاده از رنگ های گرم در کمپین ، آرم و دیزاین داخلیتان باعث افزایش فروش به مشتری می شود و باعث می شود کارمندان سخت تر کار کنند.

محققان آمریکایی تحقیقات پیشگامانه ای انجام دادند که نظریه جدیدی را در انتخاب شما از سوپرمارکت نشان میدهد. آنها تأثیر ادراک گرمی رنگ ها را مورد مطالعه قرار دادند.

اجازه دهید یک سوال از شما بپرسم: چه عواملی تعیین می کنند که در چه فروشگاهی مواد غذایی خود را خریداری می کنید؟

من شخصاً فقط به نزدیکترین سوپر مارکت می روم ، زیرا از چرخیدن با یک کیسه سنگین مواد غذایی متنفرم. اما شاید شما قیمتی متعادل و مناسب میخواهید ، و یا احتمالا اجازه می دهید که یک مجموعه (نا) آگاهانه نقش ایفا کنند. شما به سوپرمارکتی نخواهید رفت که شکلات مورد علاقه تان را نمی فروشد ، درست است؟

من می توانم بشنوم که فکر می کنید: ‘خوب ، همه ما درباره روانشناسی رنگ می دانیم ، پس چه چیز جدیدی است؟’ خب ، این همان چیزی است که نتایج آنها را بسیار هیجان انگیز می کند: استفاده از رنگ های گرم در یک آرم یا کمپین باعث ایجاد گرمی روانی در بین مصرف کنندگان می شود و این باعث می شود احساس اعتماد و نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده بیشتر شده و فروش نیز رشد کند. این به نوبه خود اهداف خرید را افزایش می دهد. حالا این نوع بازاریابی عصبی است که ما دوست داریم!

تاثیر رنگ در انتخاب سوپرمارکت
Samtenogroup/The Colour Effect

هنگام استفاده از این تحقیق به عنوان نمونه سوپر مارکت ها ، آرم شرکت و رنگ های داخلی تأثیر زیادی در انتخاب سوپر مارکت خواهد داشت. جایی که مارک هایی با رنگ های گرم (مانند target در سمت چپ) احساسات مثبت بیشتری را در بین مشتریان ایجاد می کنند ، که به نوبه خود باعث افزایش فروش می شود.

با استفاده از پاداشهای فوری فروش خود را بیشتر کنید.در این مقاله بیشتر بخوانید

نکته جالب اینجاست که این احساس مثبت نه تنها در بین مشتریان بلکه در بین کارمندان ایجاد می شود. استفاده از رنگ های گرم در فضای کاری باعث ایجاد احساسات مثبت نسبت به سازمان خواهد شد ، در نتیجه افراد بیشتر کار خواهند کرد. حتما سری به target بزنید!

چرا ما کوکاکولا را دوست داریم؟

اثر رنگ های گرم در افزایش فروش
Google/Coca Vs Pepsi

این امر به این دلیل است که کوکا کولا به جای اینکه خود نوشیدنی را تبلیغ کند ، بر روی احساس مثبت نسبت به برند تمرکز دارد.

به گفته این محققان آمریکایی ، انتخاب رنگ قرمز گرم به شدت در ایجاد این احساس مثبت نقش دارد ، زیرا رنگ های گرم باعث افزایش نگرش مثبت و افزایش اعتماد به برند می شوند. علاوه بر این ، این منجر به فروش بیشتر می شود. این رنگ گرم باعث می شود کارمندان نیز سخت تر کار کنند ، زیرا این رفتار مثبت نسبت به برند را نیز تجربه می کنند. خوب کوکا کولا!

حریف قدیمی کوکا کولا البته پپسی است که شخصاً برای من احساسات مثبت را تا حدی کمتر از کوکاکولا تقویت می کند. اگرچه آنها کمتر به “احساس خوب” توجه می کنند ، اما اکنون می دانیم که انتخاب رنگ آنها به این امر کمک زیادی می کند. انتخاب رنگ آبی سرد باعث افزایش اعتماد و نگرش مثبت به برند نمی شود.

اثر رنگ های گرم در افزایش فروش
Google/Pepsi Vs Coca

حالا بگذارید چیزی خنده دار به شما نشان دهم. آیا متوجه چیزی عجیب در مورد این تصویر هستید؟ درست است ، کوکاکولا و پپسی تغییر کرده اند. اکنون مثبت ترین احساسات را به کدام مارک تجربه می کنید؟ به گفته محققان آمریكایی ، بالاترین میزان قدردانی از برند تجاری ، صرف نظر از اینكه اکنون بگویید “از پپسی لذت ببرید” ، همچنان مربوط به تجارت قرمز خواهد بود. این امر به این دلیل است که رنگ قرمز باعث ایجاد گرمی روانی و احساسات مثبت می شود. خنده دار است ، اینطور نیست؟

نتیجه گیری

البته این همیشه ترکیبی از عوامل مختلفی است که موفقیت یک برند را تعیین می کند. پیش بینی اینکه چه عواملی باعث موفقیت بزرگ کوکا کولا می شود ، دشوار است ، زیرا تبلیغات آنها نیز بر تجربه خوشحال کننده و برانگیختگی مثبت متمرکز است. با این حال ، در هنگام ایجاد یک کمپین یا تبلیغات یا شروع کار خود ، حفظ این اصل بازاریابی عصبی از رنگ های گرم مطمئناً در موفقیت شما در افزایش فروش کمک خواهد کرد!

نکات نوروئی

  • رنگ های گرم باعث افزایش گرمی روانشناختی و به نوبه خود افزایش فروش می شوند.
  • این گرمای روانی احساس اعتماد به نفس مثبت نسبت به تبلیغ کننده را برمی انگیزد و این منجر به خرید بیشتر می شود.
  • استفاده از رنگهای گرم در فضای کاری باعث ایجاد احساسات مثبت در بین کارکنان می شود و همین امر باعث می شود که آنها سخت تر کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.