چه زمانی بهتر است تبلیغات نامحسوس را افشا کنیم؟

اصل نورومارکتینگ:
اطلاع رسانی در مورد تبلیغات نامحسوس باعث می شود که مردم در طول نمایشگاهی آتی به برندها بیشتر توجه کنند اما به روشی منفی.

کاربرد:
از تبلیغات نامحسوس فقط درمحصولات بسیار کاربردی استفاده کنید. نه با محصولاتی که از طریق نگرش مثبت هدایت می شوند.

از آنجا که مصرف کنندگان مشتاق تر از هر زمان دیگری برای فرار از تبلیغات هستند ، تبلیغ کنندگان به طور فزاینده ای به سمت روش های پنهانی تر برای نمایش برندهای خود روی می آورند. قرار دادن محصول – مارک ها و محصولاتی که در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی به عنوان غرفه ظاهر می شوند – در دهه گذشته رشدی انفجاری داشته است.

ممکن نیست که در تلویزیون چرخی بزنید و با این نوع تبلیغات روبرو نشوید. از چشیدن مزه هاینکن توسط جیمز باند تا نمای کوکاکولا روی میز داوران آمریکن آیدل.

این برنامه ویژگی های تبلیغات نامحسوس را ارائه میدهد

روانشناسی و علوم اعصاب شرایط بسیاری را کشف کرده اند که در طی آن تبلیغات نامحسوس به ویژه احتمالاً باعث افزایش فروش اضافی می شود. این روش به ویژه هنگامی که محصول تعبیه شده در داستانی گسترده تر و یا تزئینی از آن استفاده می کند ، مثمر ثمر است. بهتر است که جیمز باند با استفاده از استون مارتین از مرگ فرار کند تا اینکه او فقط نگاهش به رینگ های براق ماشین در گاراژش باشد. قرار دادن محصول کاملاً یکپارچه باعث جلب توجه بیشتر و بالا بردن نگرش های تجاری می شود.

Google/Voice holland

اکنون ، برخی از برنامه ها و کشورها در واقع استفاده ازتبلیغات نامحسوس را با اعلامیه “این برنامه ویژگی های تبلیغات نامحسوس” را فاش می کند ، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. این امر به ویژه در انگلیس رایج است ، جایی که تبلیغات نامحسوس قبل از سال 2011 ممنوع بود و هنوز هم با فرهنگ اجین شده است.

چه اتفاقی می افتد که بینندگان از قبل یاد بگیرند که به زودی باتبلیغات نامحسوس روبرو می شوند؟ چگونه می تواند بر توجه ، حافظه و نگرش آنها نسبت به برندهای تعبیه شده در برنامه تأثیر بگذارد؟ سه محقق از دانشگاه آمستردام برای پاسخ به این سؤال ، یک مطالعه ردیابی چشم را تعیین کردند.

اعلان های مربوط به تبلیغات نامحسوس آنچه مردم می بینند را تغییر می دهد

نتایج آزمایش ردیابی چشم حیرت انگیز بود. هنگامی که یک برنامه به بینندگان در مورد تبلیغات نامحسوس آینده اطلاع می دهد ، کل دیدگاه وی به روش های غافلگیرکننده تغییر می کند.

چرا بیشتر تبلیغات آرمانی شکست میخورند؟ در این مقاله بیشتر بخوانید.

اطلاع رسانی در مورد تبلیغات نامحسوس باعث می شود افراد به خصوص در طول نمایشگاه آینده از برندها بیشتر دیدن کنند. و این همه چیز نیست برندهای تعبیه شده به احتمال زیاد باعث از بین رفتن حافظه می شوند. به عبارت دیگر: اطلاع رسانی به افراد برای تبلیغات نامحسوس ، مغز آنها را برای شکار برندها و محصولات تعبیه شده تحریک می کند.

بنابراین دستاور چیست؟

تاکنون ، به نظر می رسد که افشای تبلیغات نامحسوس به نفع تبلیغ کنندگان است. این امر باعث می شود افراد بیشتر به برند توجه کنند.

اما ، مطمئناً روند نزولی وجود دارد.

دلیل عدم افشای تبلیغات نامحسوس در محصول ، مسئله ای مثبت نیست: مردم به طور جدی سعی در جلوگیری از تأثیرات آن دارند. این منجر به شکل گیری نگرش منفی نسبت به برندهای تعبیه شده می شود که اغلب بر فروش تأثیر منفی می گذارد.

آیاتبلیغات نامحسوس متناسب با استراتژی تبلیغاتی شما است؟

بنابراین برای تبلیغ کنندگان ، یک اثر مثبت و منفی از اعلانات تبلیغات نامحسوس وجود دارد. چه موقع تبلیغات نامحسوس یک حرکت هوشمندانه در استراتژی تبلیغاتی برند است؟ این مسئله به یک معضل ساده دامن می زند: آیا شما می خواهید از این برند یاد شود (به قیمت نگرش برند) یا می خواهید نگرش مثبت تری (با هزینه به یاد ماندنی) داشته باشید؟

بسیاری از خریدها ناشی از نگرش و ارتباطات مثبت برند (به عنوان مثال نوشابه) است. در مقابل ، برخی از محصولات با اهداف صرفاً کاربردی خریداری می شوند که بر نگرش و احساسات نسبت به برند حاکم است (به عنوان مثال ، محلول پاک کننده آشپزخانه). درست همانطور که دومی اغلب از تبلیغات بسیار آزار دهنده ای که توجه جدی را به خود جلب می کنند ، سود می برد ، ممکن است از قدرت گرفتن توجه بیشتر به اعلانات تبلیغات نامحسوس نیز بهره مند شود. می خواهم تأکید کنم که این نوع محصولات بیشتر از یک قاعده استثنا هستند. اکثر برندها خردمند خواهند بود که در سمت مثبت مقیاس باقی بمانند.

پیامد دیگر مربوط به کشورهایی است که در آن تبلیغ کننده چاره ای جز پیروی از قانون دولت درباره افشای تبلیغات نامحسوس ندارد. در این کشورها ، تبلیغ کنندگانی که مایل به حفظ هویت مثبت برند تجاری هستند ، ممکن است بخواهند راههای بازاریابی دیگری را غیر از تبلیغات نامحسوس در نظر بگیرند.

نگرشهای کلیدی

  • افشای تبلیغات نامحسوس باعث افزایش توجه مردم به برندها می شود
  • اما: افشای تبلیغات نامحسوس تأثیر منفی بر نگرشهای برند دارد
  • افشای اطلاعات ممکن است از برندهایی باشد که صرف نظر از نگرش منفی برند (محصولات کاربردی ، فروشگاه های آنلاین ، وسایل ضروری روزانه) خریداری و استفاده می شوند.
  • اگر خط مشی یک کشور افشای تبلیغات نامحسوس را الزام کند ، برندهایی که می خواهند به نگرش مثبت دامن بزنند ، باید حواسشان به آسیب هایی باشد که میتواند متوجه ارزش برندشان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.