چرا قفسه های شلوغ باعث فرار مشتری میشود؟

اصل نورومارکتینگ:
مصرف کنندگان توجه کمتری به محصولات در محیط بصری پیچیده (هرج و مرج) می کنند که منجر به واکنش های منفی بیشتر می شود.

کاربرد:
اطمینان حاصل کنید که محصولاتتان از لحاظ دیداری در محیطی منظم و ساده چیده شده اند.محیطی که هماهنگی و نظم را به محصولاتتان داده و از نظر مشتری یا بیننده قابل تفکیک باشد.

اگر میخواهید نوشیدنی مورد علاقه تان را بخرید ممکن است به فروشگاه سرکوچه خود رفته و به قفسه یا یخچال فروشگاه سری بزنید.مدتی است جلوی قفسه ایستاده اید اما نمیتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید و این کار سختی شده برای شما.همه محصولات برای جلب توجه شما فریاد می زنند و انتخاب محصول مناسب از طرح ها و اندازه های مختلف محصول ممکن است دشوار باشد.

بازاریابان سعی دارند شما را به عنوان مشتری ترغیب کنند تا با ایجاد بسته های جذاب و زیبا، محصولاتشان را به شما بفروشند.اگرچه جذابیت بسته جنبه مهمی از ارزیابی مصرف کننده دارد ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این تنها جنبه مهم تصمیم گیری نیست. اندازه درک شده از یک محصول همچنین نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری دارد ، به ویژه هنگامی که مصرف کنندگان با مجموعه ای از کالاها روبرو شوند که دارای اندازه های مختلفی است.

این موضوع چگونه اتفاق می افتد؟

قفسه محصولات
Google/Shelves

تصور کنید که قصد خرید محصولی را دارید. احتمالاً قفسه ها را برای پیدا کردن محصولی که دنبالش هستید جستجو میکنید. با انجام این کار ، بسیاری از نشانه های مختلف تصویری به وجود می آیند و بر درک شما از محصولات و همچنین محیط محصول تأثیر می گذارند.

این مقاله جذاب هم میتواند خواندنی باشد:7 روش تحقیق در نورومارکتینگ

در محیط پر هرج و مرج ، مانند زمانی که قفسه بیش از حد شلوغ و خسته کننده است ، توجه شما از محصولات کانونی منحرف خواهد شد.این امر بر سهولت پردازش اطلاعات تأثیر منفی می گذارد و منجر به واکنش های منفی بیشتر در مورد درک شما از جذابیت و لذت از محصولات می شود.فقط این موضوع نیست.وقتی توجه شما کمتر میشود و توانایی پردازش شما کاهش میابد احتمال اینکه رغبت بیشتری برای خرید کردن داشته باشید بسیار کم است.یعنی شما از خرید خود هم صرفنظر میکنید.

بیاید این موضوع را امتحان کنیم

به نظرتان این اصل کمی پیچیده است؟خب بهتر است آزمایشی را انجام دهیم.به تصویر زیر و نحوه قرار گرفتن محصولات روی قفسه نگاهی بیندازید.شما هم در نگاه کردن به بطری ها دچار مشکل میشوید؟قطعا شما تنها نیستید و هر کسی در محیط واقعی با این نوع قفسه چینی مواجه گردد عطایش را به لقایش خواهد بخشید.

قفسه نامرتب
Google/Messy Shelf

هنگام مقایسه تصویر آشفته نوشیدنی با تصویر زیر ، احتمالاً هنگام نگاه کردن به بطری های مرتب شده نوشیدنی، تصمیم گیری راحت تر خواهید شد. یک محیط تمیز نه تنها توجه شما را به سمت محصولات حفظ می کند بلکه مانع از جلب توجه شما به محصولات رقیب می شود.

قفسه مرتب
Google/Ordered shelf

محصولات کوچکتر به نظر میرسند

این تحقیق نه تنها نشان داد كه توجه به محصول متمرکز در موقعیتهای مرتب بالاتر است ، بلکه اثر منفی دیگری از موقعیتهای شلوغ و نامرتب نیز نشان می دهد.

هنگامی که توجه ما در شرایط شلوغ و نامنظم از بین می رود ، محصول کوچکتر به نظر می رسد. ما از جنبه های مختلف محیط اطراف خود برای داوری اندازه استفاده می کنیم.

اما اگر توجه ما تضعیف شود ، تصمیم گیری در مورد این قضاوت ها دشوارتر است ، و روی اندازه درک شده محصولات تأثیر می گذارد.و به خواست ما برای تولید محصولات بزرگ ، این به طور بالقوه می تواند برای فروش مضر باشد.کیست که نخواهد ارزشی به اندازه پولی که پرداخت میکند دریافت کند؟ محصولات “بزرگ” درک ارزش را افزایش می دهند ، که به نوبه خود منجر به خرید بیشتر می شود. یک وضعیت برنده برای مشتری و فروشنده.

اقدامکهای نورویی:

  • اطمینان حاصل کنید که توجه شما از بین نمی رود: تبلیغات یا نمایشگرهای منظم را ایجاد کنید.
  • هنگامی که تعداد زیادی از محصولات درک شده مهم هستند ، پیچیدگی بصری محیط را کم می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.