نورومارکتینگ و پیش بینی موفقیت موسیقی

تاثیر موسیقی در فروش

اصل نورومارکتینگ:
محبوبیت موسیقی آنلاین را می توان از شباهت فعالیت مغز در اندازه نمونه نسبتاً کم پیش بینی کرد.

کاربرد:
البته ، پیش بینی ضربه به شدت به صنعت سرگرمی سود می بخشد ، اما برنامه های تجاری مانند تبلیغات و بسته بندی به طور مساوی از این قدرت پیش بینی بهره می برند.

آیا قبل از مشهور شدن Dua Lipa، توانایی بالقوه ضربه را می شناختید؟ یا Drake؟

به احتمال زیاد دقت نکرده اید. همانطور که می دانید ، در صنعت موسیقی سرمایه زیادی وجود دارد. اما این سوال باقی مانده است که چه مقدار به طور کارآمد سرمایه گذاری شده است ، زیرا این مسئله فقط زمانی قابل حل است که آهنگ چند هفته در رتبه اول باشد. اما اگر این توانایی را داشته باشیم که پیش بینی کنیم چه آهنگی در جدول ها برای هفته ها وجود دارد ، که همه آن را زمزمه می کنند و بنابراین کدام آهنگ میتواند موسیقی متن فیلم مشهوری چون بازی تاج و تخت باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تحقیقات اخیر توسط Unravel Research دقیقاً این کار را انجام داده است. اما ابتدا ، اجازه دهید تئوری پشت داستان را توضیح دهیم.

به ده سال قبل بروید.

محققی به نام برنس و همکارانش (2010) برخی از پاسخ دهندگان را برای سنجش تأثیر اجتماعی بر ترجیحات ترانه های نسبتاً ناشناخته در اسکنر مغز قرار داده بود. یک سال بعد ، برخی از آهنگهای ناشناخته قبلی به طور ناگهانی در رادیو پخش شد. در حالی که دیگران نبودند. این باعث بازگشت آنها به مجموعه داده ها شد تا ببینند آیا آنها می توانستند این نتیجه را از اندازه گیری های اولیه خود در مورد فعالیت مغز در fMRI ببینند.

و آنها این کار را کردند! به طور خاص ، اظهارات صریح پاسخ دهندگان از نظر محبوبیت هیچ ارزش پیش بینی کننده ای ندارند ، علاوه بر این فعالیت مغز پیش بینی کننده ای عالی از محبوبیت و موفقیت موسیقی است!

با این حال ، تقریباً ده سال بعد هنوز هیچ نشانه ای از پیش بینی علمی موفقیت و محبوبیت موسیقی یا هیچ برچسب ضبط کننده ای که براساس علوم اعصاب تصمیم گیری کند وجود ندارد. چرا؟

البته ، از زمان تحقیقات برنس و مور (2012) تغییرات زیادی رخ داده است. به خصوص ، از آنجا که آنها توانستند محبوبیت موسیقی را بر اساس تعداد رکوردهای فروخته شده ارزیابی کنند. آیا حتی آخرین باری که برای خرید یک کپی فیزیکی از موسیقی رفته اید را به خاطر می آورید؟

از فیزیکی تا دیجیتال

فاصله زمانی بین مطالعه اصلی برنز و مور و امروز اساساً ظهور سیستم عامل های جریان دیجیتال مانند Spotify را نشان می دهد ، که به موجب آن صنعت موسیقی اساساً باید خود را از نو اختراع کند. هزینه های تولید و توزیع کاهش یافته و به همین دلیل نبرد برای توجه فقط آغاز شده است. از آنجا که جریان دیجیتال مرزهای توزیع موسیقی را کاهش می دهد ، ناگهان حتی برچسب های کوچکتر و هنرمندان کمتر شناخته شده را می توان بدون هزینه های اضافی جستجو کرد.

اگر میخواهید در کمپین تبلیغاتی خود موفق شوید بهتر است با عملکرد حافظه در به یاد سپاری تبلیغ آشنا شوید

از این رو ، امکان پخش دیجیتال ، علاقه موسیقیایی مردم و فرصت های شروع هنرمندان را گسترش داده است.

آیا نورو می تواند جریان موفقیت یک موسیقی دیجیتال را پیش بینی کند؟

قدرت بازاریابی عصبی در پیش بینی محبوبیت در صنعت سرگرمی قبلاً در این مقاله در مورد بازاریابی عصبی جدید توضیح داده شده است. علاوه بر مطالعه موسیقی که قبلاً در مورد آن بحث شد ، مطالعات زیادی نیز انجام شده است که محبوبیت فیلم ها را براساس فعالیت عصبی در طی پیش پرده های آنها پیش بینی می کرد.

یک معیار متداول استفاده شده در این مطالعات پیش بینی ، شباهت فعالیت مغز بین پاسخ دهندگان هنگام تماشای تریلر است. این معیار سنکرونی عصبی نامیده می شود و – از جمله سایر موارد – درآمد گیشه و موفقیت طرح های بسته است. مقاله قبلی همه چیز را در مورد همزمانی عصبی و کاربردهای آن توضیح داده است. اساس این است که شباهت پاسخ های مغزی بین پاسخ دهندگان نشان دهنده ارتباط موفقیت آمیز و در نتیجه پیش بینی محبوبیت در میان مخاطبان بزرگتر است!

یک مطالعه جدید توسط Unravel Research با ارزیابی آنچه پیش از این هیچ کس انجام نداده بود ، به این معیار اصلی بازاریابی عصبی و سرگرمی تبدیل شده است: قدرت پیش بینی شباهت عصبی مبتنی بر EEG بر محبوبیت و موفقیت موسیقی در یک سیستم عامل جریان دیجیتال.

و در واقع ، محبوبیت جریان دیجیتال می تواند به طور قابل توجهی توسط شباهت عصبی پیش بینی شود و ارزش پیش بینی آن بسیار بیشتر از رتبه بندی ذهنی پاسخ دهندگان است. بنابراین ، شباهت در فعالیت مغز بین پاسخ دهندگان برای محبوبیت در سطح گروه (40.4٪) بسیار قابل پیش بینی است. به خصوص وقتی آهنگی به صورت تک آهنگ منتشر می شود ، ارزش پیش بینی حتی بیشتر است (61/61٪)

چرا من نتوانم؟

این واقعیت که نظر فردی به طور قابل اعتماد پیش بینی ترجیحات جمعیت نیست ، قبلاً نشان داده شد که امینم برنده EMA 2017 شد فقط به این دلیل که عملکرد او آخرین عملکرد قبل از شروع رای گیری بود. برای غلبه بر این و بسیاری از تعصبات دیگر که پاسخ صریح نظرسنجی است ، اقدامات دقیق تری مورد نیاز بود.

NeSynchrony عصبی دقیقاً همین را فراهم می کند. اکنون نشان داده شده است که چگونه این معیار می تواند صنعت موسیقی را تغییر دهد ، زیرا آنها را برای توزیع بودجه بازاریابی کارآمد ، تبلیغ آهنگ مناسب به عنوان تک آهنگ و فقط از هفته اول در نمودارها قرار می دهد و این موضوع میتواند در پیش بینی موفقیت موسیقی بسیار مهم باشد.

ارتباطِ یافته های ما نه تنها در خود قدرت پیش بینی نهفته است ، بلکه اساساً در این واقعیت است که تحقیقات قبلی روی اندازه گیری fMRI کار کرده است. با توجه به یک یادداشت ویژه ، بیشتر اوقات تحقیقات fMRI حداکثر تا شش رقم هزینه در بر خواهد داشت ، در حالی که برچسب قیمت EEG زیر 10.000 دلار مقرون به صرفه است. این باعث افزایش مخاطبانی می شود که می توانند به ابزارهای بازاریابی عصبی دسترسی پیدا کنند و بدین ترتیب این روش برای هر کسی باز خواهد بود.

بنابراین ، با تأیید همزمانی عصبی به عنوان معیاری برای محبوبیت که هم با EEG و هم با fMRI کار می کند ، جعبه ابزار بازاریابی عصبی بار دیگر غنی شده است.

و شما هم همینطور! از آنجا که نشان داده شده است این معیار برای موفقیت بسته بندی و تبلیغات تلویزیونی نیز پیش بینی می کند ، بنابراین شما به عنوان یک بازاریاب ممکن است از این بینش بهره مند شوید! با پیشی گرفتن از روش نظرسنجی صریح و تمرکز بر مرکز تصمیم گیری واقعی مصرف کننده: مغز ، موفقیت در بازاریابی خود را افزایش دهید.

همانطور که نشان دادیم فعالیت مغز در یک نمونه کوچک از 20 پاسخ دهنده می تواند بیانگر تجربیات عاطفی با تعداد بیشتری مخاطب باشد ، این امر به طور مساوی برای اقلام گسترده ترجیحات محصول برند شما صدق می کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.