قدرت واقعی برچسب های بسته بندی

اصل نورومارکتینگ:
قسمت جلوی برچسبهای بسته بندی مواد غذایی می تواند در مقایسه با سایر موارد بر رفتار خرید تأثیر بگذارد.

کاربرد:
برای بهره مندی از میانبرهای شناختی ، نمادهای بسته بندی باید به راحتی قابل هضم و مربوط به زندگی مشتری باشند.

فقط 24 ساعت در روز وجود دارد که بتوانیم از لیست کارهای خود استفاده کنیم. بنابراین چگونه تصمیم می گیریم اولویت بندی کنیم؟ خوشبختانه ، مغز ما برای ساده سازی تصمیمات و نادیده گرفتن حاشیه ها از میانبرهای شناختی استفاده می کند. اما نکته مهم اینجا است: اجتناب از حاشیه ها عواقب دارد. و وقتی موضوع به مغز مربوط میشود ، این کار منجر به سوگیری شناختی می شود.

میانبرهای شناختی و کالاهای بسته بندی شده

بیایید به خرید کالاهای بسته بندی شده بپردازیم: معمولاً هنگام خرید از لحاظ زمانی تحت فشار قرار می گیریم و واقعیت این است که : هیچ کس واقعاً نمی خواهد تمام جزئیات پشت بسته ها را بخواند.

تحقیقات نشان می دهد که یک سوم تصمیم گیری در مورد محصول فقط بر اساس بسته بندی انجام می شود و فقط 7 ثانیه طول می کشد تا ذهن ما را ,آماده تصمیم گیری کند. این بدان معنی است که محصولات باید ابتدا توجه ما را به خود جلب کنند و سپس با تبدیل آن به یک میل ، آن توجه را به میل به خرید تغییر دهد.

مطالعه نمونه برچسبهای بسته بندی مواد غذایی

مطالعه ای در زمینه علم بازاریابی بر روی نمادهای تغذیه ای بسته (FOP) و تأثیر آنها بر خرید رفتارها انجام شد. نتایج به نفع بسته های بدون نماد FOP

8 واقعه منتشر نشده نورومارتیکنگ در سال 2016 را اینجا بخوانید

بود. با این حال ، نمادها همچنین مؤلفه های ارزشیابی را ارائه داده اند که به مصرف کنندگان کمک می کند محصول را تفسیر کنند ، خصوصاً هنگام مقایسه محصولات. در حالی که نمادهای تغذیه می توانند به ما در درک بهتر بسته کمک کنند ، اما ارتباطی با رفتار خرید ندارد. آنها در مقایسه با محصولاتی که اطلاعات تغذیه ای ندارند ، بیشترین کمک را می کنند.

بنابراین ، آیا ارتباط اطلاعات تغذیه ای در قسمت جلوی بسته مهم است؟ نه ، نه لزوماً

مورد مطالعه:Juice Society

بسته بندی آبمیوه
Google/Juice Society

Juice Society یک مارک سلامتی است که نوشیدنی های سالم و سرگرم کننده ای را ارائه می دهد. وقتی به برچسب گذاری FOP آنها نگاه می کنید ، ساده و نکته ای است. برای هر نوشیدنی ، آنها سه نماد را ارائه می دهند که خلاصه نوشیدنی را به شما ارائه می دهد ، خواه از نظر انرژی ، بینایی ، ضد التهابی و غیره. بسته بندی آنها همیشه یکسان است: نام نوشیدنی ، سه علامت ، مواد تشکیل دهنده و تمبری با یک ایموجی چشمک زن.

نمادهای FOP آنها به دلیل ساده بودن کار می کنند. آنها فقط در هر نوشیدنی سه نماد دارند که به شما اطلاع می دهد نوشیدنی برای چه چیزی است. علاوه بر این ، این نمادها تصاویر بصری هستند که برای ما آشنا هستند و اجازه می دهند میانبرهای شناختی ما به بازی بیایند. ما از خاطرات و تجربیات گذشته خود برای درک بهتر چالش های فعلی استفاده می کنیم و در این حالت ، دانستن اینکه آیکون ها از گذشته ما چه معنی دارند ، به ما امکان می دهد درک کنیم که نوشیدنی به چه چیزی اشاره دارد. با این حال ، من شخصاً بیشتر آگاه هستم که از کدام نمادها برای مخاطبان مختلف استفاده کنم ، زیرا برخی از نمادها کمی گیج کننده هستند.

رنگ های بعدی: هر نوشیدنی در هر برچسب 2-3 رنگ دارد. در حالی که ما ممکن است رنگهای مختلف را با احساسات مختلف مرتبط کنیم ، رنگهای آنها ساختار و تمرکز را ایجاد می کند. چشم انسان اطلاعات را با دو نوع نورون پردازش می کند: یاخته های استوانه ای و یاخته های مخروطی. مخروط ها ما به تعریف خطوط کمک می کند ، به ما امکان می دهد کلمات را بخوانیم و لبه ها را ببینیم. با پیش زمینه سفید در نوشیدنی های Juice Society ، مواد تشکیل دهنده آن با رنگ متضاد به رنگ سیاه به نمایش در می آید – به لطف یاخته های مخروطی ما! علاوه بر این ، نام و برچسب نوشیدنی در رنگ سوم بیانیه ای را ارائه می دهد ، به چشم ما می گوید که روی کجا باید تمرکز کنیم. بخش بزرگ این است که هیچ گونه حواس پرتی دیگری روی بسته بندی وجود ندارد و همه اینها در سطح ناخودآگاه اتفاق می افتد. بنابراین در این حالت ، نمادها کمک می کنند.

از نمادهای FOP می توان با طراحی کلی محصول که از میانبرهای شناختی مغز به نفع آن استفاده می کند ، مانند طراحیJuice Society، از لحاظ استراتژیکی استفاده کرد. به منظور جلب توجه شخص ، تحریک میانبرهای شناختی می تواند به هدایت مصرف کننده به برند شما کمک کند. و مانند طراحی Juice Society ، برای اطمینان از توجه اولیه آنها ، قسمت بسته بندی شما به راحتی قابل هضم و مربوط به زندگی مصرف کننده است.

نکات نوروئی:

  • از 2-3 رنگ برای راهنمایی تمرکز مصرف کننده استفاده کنید
  • از نمادهایی استفاده کنید که مصرف کننده شما با آنها آشنا باشد ، اما نسبت به آنچه در فرهنگ یا پیشینه آنهاست ، محتاط باشید
  • وقتی میانبرهای شناختی(اگر نمیدانید منظور از میانبرهای شناختی چیست به این مقاله مراجعه کنید) ما در استراتژی در نظر گرفته می شوند ، می توان تأثیر نماد FOP را بهینه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.