فرکانسهای بالا و پایین،کدام فرکانس بر انتخاب محصول متناسب تر است؟

اصل نورومارکتینگ:
فرکانسهای پایین باعث می شود افراد انتزاعی تر فکر کنند ، در حالی که فرکانس های بالا باعث می شود ذهنیت مشخصتری را اتخاذ کنند.

کاربرد:
فرکانس صدا را در فروشگاه یا کسب و کار خود تغییر دهید تا با پیام انتزاعی یا پیام بازاریابی متناسب باشد.

تبلیغ کنندگان و محققان سالهاست که می دانند که موسیقی می تواند به نفع یک تبلیغ باشد. لحن خوب انتخاب شده می تواند تفاوت زیادی در مورد افراد شرکت کننده در تبلیغات داشته باشد ، نگرش ها و روابط مثبت ایجاد کند – و درنهایت باهث میشود که آنها پولی را که به سختی بدست آورده اند برای خرید محصول پرداخت کنند.

اما دقیقا چه چیزی موسیقی مناسب را تشکیل می دهد؟

من قصد دارم چند مطالعه اخیر را با شما به اشتراک بگذارم که یک عامل مهم را کشف کرده اند. یکی که شاید همه ما از دست از دست داده باشیم.

چه تحقیقات تبلیغاتی برای شنیدن درموسیقی فراموش شده است

همانطور که نویسنده این مطالعات بیان می کند: “اکثر مطالعات تبلیغاتی که به بررسی تأثیر موسیقی می پردازند ، در هنگام انتخاب موسیقی ، فاقد درک عمیق از روانشناسی موسیقی هستند.”

حق با اوست. بیشتر مطالعات قبلی در زمینه موسیقی و تبلیغات با خیال راحت در محدوده تفاوتهای ژانرهای آسان و بی نظیر باقی مانده اند. بارها و بارها ، این مطالعات نشان می دهد که موسیقی متن آهنگ که به سادگی با محصول مناسب هستند عملکرد بهتری دارند. هیپ هاپ کفش ورزشی را می فروشد ، در حالی که موسیقی کلاسیک برای فروش یک مشروب خوب به کار میرود. مخلوط کردن این ژانرها در بهترین حالت خنده دار خواهد بود. و به همین ترتیب ، این یافته ها به ندرت متخصصان تبلیغات فصلی را غافلگیر می کنند.

اما مطالعه حاضر کار متفاوتی انجام داد. این یک عنصر موسیقی ظریف را کشف کرد که به خود امکان تنظیم می دهد تا یک موسیقی متناسب با محصول را ایجاد کند : فرکانس را ایجاد کند. فرکانس یک ویژگی طبیعی است که به موسیقی یا باس عمیق (فرکانس پایین) یاصدای زیر (فرکانس های بالا) می دهد.

در پست قبلی خود در سمت نو، قبلاً فهمیدیم که فرکانس موسیقی به طور بالقوه دارای تأثیرات قدرتمندی در توجه است. وقتی افراد باس (فرکانسهای پایین) را می شنوند ، بیشتر احتمال دارد تا محصول هایی با رنگ تیره را انتخاب کنند، در حالی که صدای زیر (فرکانس های زیاد) باعث می شود چشمانشان به سمت محصول هایی با رنگ روشن تغییر کند. این امر به تبلیغ کنندگان و طراحان فروشگاه دستورالعمل های روشنی در مورد چگونگی بهینه سازی صدا و گرافیک می دهد.

در بازاریابی محصول ابتدا خود محصول را در معرض دید قرار دهیم و یا قیمتش را؟با ما در این مقاله همراه شوید

این مطالعه جدید نشان می دهد که توجه به فرکانسهای موسیقی بیش از آنچه که فکر میکردیم دارای اهمیت است.اینکه فرکانسهای بالا و پایین چگونه میتوانند تاثیری بسزا در انتخاب محصول بگذارند برای ما نیز جالب است.

تفکر انتزاعی د رمقابل تفکر انضمامی

موسیقی می تواند طرز تفکر مردم را تغییر دهد. برای درک این ایده ، ابتدا باید تفاوت بین تفکر انتزاعی و بتن را مورد بررسی قرار دهیم ، همانطور که در تئوری سطح تعاملی تأکید شده است.

تفکر انضمامی به فکر کردن در مورد مزایای ملموس و فوری یک محصول است. وقتی به طور دقیق فکر می کنید ، یک نوشیدنی عطش شما را خاموش می کند ، یک تخت انرژی شما را بازیابی می کند و یک مته به شما کمک می کند تا تصویری را روی دیوار آویزان کنید.

از طرف دیگر ، تفکر انتزاعی به مزایای نامشهود محصول می پردازد. تفکر انتزاعی باعث می شود که از بیمه عمر به دلیل اثرات آرامش بخش بر ذهن خود قدردانی کنید ، اما همچنین باعث می شود زیبایی در پیکاسو را ببینید.

مطالعه حاضر نشان داد كه بسامد موسیقی می تواند چرخش مغز را بین تفكر انتزاعی و انضمامی تغییر دهد. به طور خاص ، فرکانس های بالا متفکرانضمامی درونی شما را فعال می کند ، در حالی که فرکانس های پایین باعث می شود تا انتزاعی تر فکر کنید پس به این ترتیب فرکانسهای بالا و پایین میتوانند بر تجیح ما در انتخاب محصول تاثیر بگذارند.

اثرات فرکانس در خرید و تبلیغات: ماده متناسب با پیام بازاریابی

اثر فرکانس خود را از چندین روش جالب نشان می دهد. در مرحله اول ، فرکانس صدا می تواند سلیقه شما را در هنر تغییر دهد. فرکانس های بالا (انضمام!) باعث می شود شما از نقاشی های فوق العاده واقع گرایانه قدردانی کنید ، در حالی که فرکانس های پایین باعث افزایش قدردانی شما از هنر انتزاعی می شود.

بیایید به نتایج موجود در دنیای خرید بپردازیم. داده ها نشان می دهد که محصولاتی که در کنار موسیقی با فرکانس پایین تبلیغ می شوند واقعاً دورتر از موسیقی همراه با فرکانس بالا هستند. به عبارت دیگر: پمپاژ کردن باس با فرکانس پایین ، کار بزرگی را برای رونق بخشیدن به جذابیت یک عطر منحصر به فرد فانتزی انجام می دهد ، اما هنگام تبلیغ یک همبرگر خوشمزه که می خواهید دندان های خود را در اینجا و همین حالا بکشید ، باید با یک فرکانس زیر همراه باشد.

زاین تأثیرات فراتر از دسته محصولات ، عمیقاً در پیام پیام بازاریابی است. به عنوان مثال ، یک هتل زنجیره ای می تواند اتاقهای خود را با یک پیام انتزاعی وعده دهد “شب خاصی ، برخلاف روزهای معمولی”. از طرف دیگر ، این می تواند ادعای ملموس تری را مطرح کند مانند “خوابی خوب مانند خواب منزل خود را از ما بخواهید”. باز هم ، فرکانس صدا باعث می شود تفاوت در پیام جذاب تر شود. فرکانس پایین باعث می شود مردم از این جمله “شب ویژه” که به طور انتزاعی قدردانی می کنند ، قدردانی کنند ، در حالی که فرکانس های بالا خواب انضمامی شب را متقاعد کننده تر می کند.

تبلیغ کنندگان و فروشندگان باید در نظر بگیرند که آیا محصول و پیام بازاریابی آنها ریشه در تفکر انتزاعی یا مشخص دارد. سپس ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن سوئیچ باس یا زیر را به لرزه در آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.