روشهای مورد استفاده در نورومارکتینگ

چالشهای عصب شناسان

مطالعه رفتار انسان میتواند یکی از سخت ترین موضوعات باشد.انسان یک سازه بسیار پیچیده است و دنیایی که ما در ان ساکنیم هرگز به این پیچیدگی نبوده است.تلاش برای درک چرایی و چگونگی رفتار ما در موقعیتهای بخصوص و چند وجهی چالشی است که متحصصین عصب شناسی و روانشناسان را درگیر کرده است.

خوشبختانه ، ابزارها و روشهای مطالعه رفتار انسان نیز هرگز متنوع تر و دقیقت تر از امروزه نبوده است. در حالی که نتیجه گیری در مورد رفتار انسان می تواند یک کار پیچیده تحلیلی و تفسیری باشد،تنوع ابزارهای در دسترس به محققین این امکان را میدهد که بسته به میزان بودجه،نیاز و توانایی خود بهترین نوع آن را انتخاب کنند.

این امر به ویژه در زمینه بازاریابی عصبی (یا علوم اعصاب مصرف کننده) بسیار مهم است ، زیرا این عوامل می توانند تا حد زیادی متفاوت باشند.اینکه یک فرد به دنبال چه چیزی میگردد مشکلی است که نسبت به پیش بینی رفتار خرید وی با مطالعه مغز،نیاز به ابزارهای بسیار متفاوت تری دارد. بااین حال هر دوی این موضوعها سوالاتی هستند که برای محققین نورومارکتینگ بسیار مهم میباشند.

کدام یک از روشهای نورومارکتینگ

برای اینکه به شما کمک کنیم که بهترین ابزار را برای سوالهایی که میخواهید بپرسید انتخاب کنید ما قصد داریم یک تقلب کوچک به شما بدهیم تا راجع به متدهای تحقیق در مورد رفتارهای انسانی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چارت زیر حاوی اطلاعات مهمی است که شما نیاز دارید تا بتوانید متد نورومارکتینگ یا تکنیکهایی که به دردتان میخورد را انتخاب کنید.

چارت روشهای نورومارکتینگ

 

چارت بالا بینشی خلاصه وار در مورد ابزارهایی که مورد نیاز است به شما میدهد اما به هرحال فاکتورهای بیشتری برای مطالعه مورد نیاز است که خارج از حوصله ما بود.اما در کل نیازهای مشخص و خاص تعیین کننده است که چه متدی میتواند بهترین انتخاب ما باشد.اگر شما نیاز دارید که به ساختار داخلی مغز دسترسی پیدا کنید پس fMRI روشی است که باید انتخاب کنید و انتخابهای دیگر خیلی به دردتان نمیخورد.

〈در مورد کمپانی هایی که از نورومارکتینگ استفاده میکنند بیشتر بدانید!〉

این واقعیت که هر روش چیزی متفاوت را برای کاربر فراهم میکند به این معنی است که موثرترین یا بیشترین بازدهی زمانی به دست می آید که بتوانیم از ترکیب این روشها استفاده کنیم و بسته به نیاز فرد به اینکه دقیقا چه هدفی را دنبال میکند و شناختش از روانشناسی رفتار مشتری میتواند استفاده از ترکیب این روشها را برای ما بسیار قدرتمندتر کند.مراحل جزئیات و شفافیت نتایج میتواند با ترکیب صحیح این روشها بالاتر برود.

برگرفته از مقاله سایت آی موشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.