تعیین اهداف برای بهبود فردی

مسیرهای زیادی برای بهبود فردی وجود دارد. از فردریش نیچه نقل شده است که: “آنچه ما را نمی کشد، ما را قویتر می کند”، و این مطلب می تواند کاملاً درست باشد. اما چالش هایی که تقریباً ما را نابود می کنند، تنها مسیر بهبود فردی بیشتر نیستند. تعیین اهداف برای بهبود فردی خود می تواند راهی موثر و کم استرس برای رشد عاطفی و فکری باشد. تعیین هدف می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک فرد از طریق راه هایی که برای شما مهم هستند موفق شوید، و همچنین به شما کمک می کند تا زندگی خود را تسهیل کنید، استرس خود را به حداقل برسانید و در واقع در مدت زمان کمتری به شخصی که قرار بود باشید، تبدیل شوید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی هشیار بمانید.

اهدافی که برای بهبود فردی باید دنبال کرد

بهبود فردی برای افراد مختلف معنای مختلفی دارد، اما اهداف زیر می توانند به طور گسترده ای در ایجاد زندگی پر از عادت های سالم، خوشبختی بیشتر و ایجاد معنا در زندگی مفید باشند.

ببینید چه چیزهایی بیشترین اهمیت را برای شما دارند

همه ما ارزش هایی داریم که بخشی حیاتی از چیزی که هستیم، می باشند. برای برخی از افراد، حرکات هنری یک قسمت ضروری از چیزی که هستند، می باشد و اگر حداقل در بعضی از مواقع زندگی خود چیزی خلق کنند، احساس بهتری خواهند داشت. برای برخی، کمک به دیگران کاری است که باید انجام دهند، و معنایی که برای آن ها و دیگران به ارمغان می آورد همان چیزی است که زندگی را برایشان با ارزش می کند. عده ای دیگر نیز نیاز دارند مشکلات را حل کنند تا احساس زنده بودن کنند.

دلیل مهم بودن درک این موضوع این است که بسیاری از افراد وقت خود را با چیزهایی پر می کنند که مهم هستند، اما با ارزش های آن ها مطابقت ندارند. اگر چیزهایی را برای شما مهم هستند تجزیه و تحلیل کنید، می توانید اهدافی را برای خود تعیین کنید تا اطمینان حاصل کنید که این چیزهای مهم بخش بزرگتری از زندگی شما را تشکیل می دهند.

جاهایی که خودتان را محدود می کنید، مشخص کنید

بسیاری از افراد بدون اینکه خودشان بدانند به طرقی خود را تخریب می کنند. شاید باور نداشته باشید که توانایی دستیابی به چیزهایی را که واقعاً می خواهید به آن ها دست پیدا کنید، دارید و با تلاش نکردن خود را محدود می کنید. شاید به خود اجازه نمی دهید كه زمان كافی را به اهداف خود اختصاص دهید، زیرا در برنامه خود درگیر چیزهای دیگری می شوید كه اهمیت كمتری برایتان دارند، اما احساس می كنید “باید” انجام شوند.

یکی از راه های شناسایی این خود تخریبی، تمرکز بر زندگی روزمره است که گویی برای موفقیت شما در زندگی مهم است. آیا همه کارهایی که انجام می دهید مهم هستند و به موفقیت شما کمک می کنند؟ اگر از این زاویه به مسائل نگاه کنید، می توانید مواردی را که باعث از بین رفتن انرژی و زمان شما می شوند، و شما را عقب می اندازند، شناسایی کنید.

مراقب سلامتی خود باشید

وقتی سلامتی شما به خطر بیفتد، تمرکز کردن روی اهداف زندگی چالش برانگیزتر خواهد بود. این مساله در مواجهه با بیماری های جدی به وضوح صدق می کند، اما در مورد موارد خفیف دیگر نیز صادق است.

به عنوان مثال، وقتی چند شب متوالی خواب کافی نداریم یا چند روز غذای ناسالم خورده ایم، استرس بسیار بیشتری را احساس می کنیم و در بهترین حالت خود نیستیم. تمرکز بر مراقبت از سلامتی یکی از اهداف مهم برای بهبود فردی است که می تواند تأثیر بسزایی در بخش های دیگر زندگی شما بگذارد.

از زمان خود هوشمندانه استفاده کنید

زمان
Pexels/ Time-Management

مدیریت زمان به خودی خود یک هدف مهم در بهبود فردی است. زمانی که وقت خود را هوشمندانه مدیریت می کنید، انرژی و توانایی بسیار بیشتری برای پیگیری موارد دیگری که در زندگی برای شما مهم هستند، دارید. مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد که زمان صرف شده در فعالیت هایی که به شما انرژی می دهند به حداکثر برسانید، به شما انگیزه می دهند و کمک می کنند خود را به عنوان یک شخص رشد دهید.

هر ماه یک عادت در خود ایجاد کنید

ممکن است در عرض چند هفته نتوانید خود را تغییر دهید، اما تمرکز زیاد روی ایجاد عادت های جدید به طور منظم می تواند در طی چندین ماه یا چند سال تحول آفرین باشد. روال کار این است که به ایجاد عادت های جدید عادت کنید. بیشتر انرژی خود را معطوف به ساختن چیز جدید در زندگی خود کنید و بعد از اینکه به آن عادت کردید، به کار خود ادامه دهید. اکنون زمان ایجاد عادت جدید و در نتیجه بهبود فردی است.

یک گروه پشتیبانی ایجاد کنید

استفاده از تکانه یک گروه می تواند در رسیدن به اهداف برای بهبود فردی شما کمک کند. این بدان دلیل است که فشار یک همراه می تواند تأثیرگذاری قوی باشد، بنابراین استفاده از آن به نفع خود عاقلانه است. داشتن افرادی که هنگام پیروزی شما را تشویق می کنند و به شما کمک می کنند تا هنگام باخت احساس بهتری داشته باشید، می تواند در موفقیت و بهبود فردی شما تفاوت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: لذت بردن از لحظه را یاد بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.