تاثیر نور آفتاب در رفتار خرید مشتری

اصل نورومارکتینگ:

مردم در روزهایی که نور آفتاب بیشتر است ، پول بیشتری خرج می کنند.

کاربرد:
نور آفتاب باعث افزایش میزان تمایل به خرید و توجه بیشتر به تبلیغات میشود،از نور خورشید برای افزایش میزان خرید محصولاتتان استفاده کنید.

نظریه اقتصادی پیش بینی می کند که فعالیتهای خرج کردن یا هزینه کردن افراد با شرایط محیطی مانند فصول و عوامل مرتبط با آب و هوا تغییر نمیکند. ما به نورومارکترها ، بهتر از این می دانیم. جای تعجب نیست که همه ما در طول تابستان برای بستنی هزینه بیشتری پرداخت می کنیم و در هنگام تابش نور خورشید بیشتر ، فروش آبجو سرد افزایش می یابد. پویایی قیمت این کالاهای غیرقابل مصرف با توجه به افزایش تقاضا ، باعث ایجاد حس اقتصادی می شود. با این حال ، شما انتظار ندارید چنین الگویی را در کالاهای بادوام مانند هنر پیدا کنید ، اما این چیزی نیست که علم کشف کرد …

روانشناسی رفتاری نشان می دهد که فصول و هوا بر روحیه تأثیر می گذارد و می تواند بر رفتار تأثیر بگذارد. به خوبی مشخص شده است که ساعت بیولوژیکی شما تأثیر زیادی بر بدن شما دارد: همه ما تغییرات فصلی در توده بدن ، چرخه تولید مثل و خواب زمستانی را تجربه می کنیم. حتی یادگیری ، درک و رفتار اجتماعی تحت تأثیر ساعت بیولوژیکی شما قرار می گیرد. و طبق این مقاله ، تغییرات فصلی بر نحوه هزینه کردن شما تأثیر می گذارد. حتی روی کالاهای بادوام. درست است؟

خوب ، خوشبختانه ، تحقیقات نورومارکتینگ مناسبی در زمینه این موضوع انجام شده است. ساندرز (1993) ادعا می کند که روزهای ابری تأثیرات بدی را ایجاد می کند و بازده سهام را کاهش می دهد. هیرشلیفر و شوموی (2003) نشان دادند که آفتاب به شدت با بازده سهام در ارتباط است. و تحقیقات بسیاری وجود دارد که تأثیر آب و هوا را بر روحیه شما و تغییرات اقتصادی ناشی از آن اثبات می کند.

ما در روزهای آفتابی بیشتر هزینه میکنیم

بله ، ما در واقع در خارج از خانه آفتابی و هنگامی که نور آفتاب بیشتر است ، پول بیشتری را صرف خرید محصول می کنیم. کلیگر و همکاران آل (2015) به ما نشان می دهد که نور روز تأثیر مثبت مشخصی بر قیمت های کالاهای هنری ، کالایی ماندگاردارد.

هنگامی که نور روز بیشتر می شود ، مردم پول بیشتری صرف می کنند – حتی برای کالاهای بادوام.

این درست است ، حتی اگر محصول همپوشانی با آب و هوا نداشته باشد.

اثر بومرنگ در تخفیف،تاثیر عکس تخفیف روی قیمتهای پایین! در این مقاله بخوانید

حال بیایید از این دانش به خوبی استفاده کنیم.

در مرحله اول ، این یک مورد برای معاملات ملکی است. کدام یک از این آشپزخانه ها بهتر به نظر می رسد؟

تاثیر نور در فروش
Google/Daylight Effect

فکر می کنم به راحتی می توان گفت گزینه سمت چپ را دوست دارید. چرا؟ فصول شاد ، که در عکس سمت چپ به تصویر کشیده شده است ، باعث کاهش خطر می شود.

این موضوع چند ایده دیگر را برای استفاده از اثر نور آفتاب در خرید را درخشان می کند:

  • فروشگاه ها می توانند از فیلم ها و عکاسی از محیط های آفتابی استفاده کنند. این تاثیر نور آفتاب را بدون در نظر گرفتن وضعیت واقعی هوا در خارج بازتاب میکند.
  • سرویس های آنلاین که بطور منظم تخفیف ارائه می دهند (Spotify) می توانند با تخفیف های بیشتر و ارتقاء بیشتر به حساب پریمیوم خود در طول تابستان این موضوع را تست کرده و اعتراضهای مداوم برای ارتقاء در طول زمستان را حذف کنند.
  • فروشگاه ها می توانند زمان افتتاح خود را از سپیده دم تا غروب تغییر دهند.
  • در تابستان تأکید بیشتری بر روی فروش (آنلاین و آفلاین) کنید و فروش پستی را در طول زمستان از بین ببرید.

این واقعیت که ما مایل به صرف چند دلار اضافی در طول روزها با نور روز بیشتر هستیم ، آزمایش برخی از این فرضیه ها بسیار وسوسه‌انگیز است. با این حال ، این اثر فقط برای محصولات هیدونیک یافت شد – محصولاتی که برای لذتمان خریداری می کنیم. مانند نقاشی که واقعاً می خواستید آن را بخرید یا مثال آشپزخانه را در بالا مشاهده کنید. اما من کنجکاو هستم که آیا این کار برای محصولات سودمند ، مانند مواد غذایی آیا کارساز است. هیچ تحقیقی در مورد این نوع محصول انجام نشده است ، اما در حال حاضر ، نتایج حاصل از محصولات هیدونیک بسیار امیدوار کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.