تاثیر میزان صدای موسیقی در انتخاب مشتری

اصل نورومارکتینگ:
صدای موسیقی آرام خریدهای غذایی سالم مشتری را ترویج می کند ، در حالی که صدای موسیقی بلند باعث خرید مواد غذایی ناسالم می شود.

کاربرد:
ولوم موسیقی را در کسب وکار خود تنظیم کنید تا فروش مواد غذایی سالم یا ناسالم را بهینه کنید.

تبلیغ کنندگان و محققان مدت ها است که از تأثیر موسیقی محیط در هدایت ناخودآگاه مشتری می دانند. مطالعات جدید حاکی از این است که این اثر شامل ولوم موسیقی نیز می شود و یک چرخش ساده دکمه میزان صدا می تواند به میزان قابل توجهی بر فروش تأثیر بگذارد. این احتمالاً یافته ای هیجان انگیز در رفتار خریدار باشد.

بنابراین برای افزایش میزان فروش خود چه میزان از صدا را باید اعمال کنید؟

بیایید به یکی از آخرین یافته های مربوط به میزان صدای موسیقی و تاثیرات آن بر روی رفتار خرید مشتری در اقلام مواد غذایی بپردازیم.

میزان صدای موسیقی چگونه روی انتخابهای ما تاثیر میگذارد؟

میزان صدای بهینه موسیقی برای به حداکثر رساندن فروش چیست؟ آیا میزان صدای موسیقی می تواند رفتار مشتری را راهنمایی کند؟ و چگونه این میزان از صدای موسیقی در اهداف و تصمیمات ما تأثیر می گذارد؟

محققان برای سنجش میزان تأثیر حجم موسیقی محیط بر روی انتخاب مشتریان ، آزمایشاتی را انجام دادند که به بررسی رفتار مشتری چه در یک کافه و چه در یک سوپرمارکت پرداخته اند. موسیقی محیط در چنین فروشگاههایی یا به آرامی(50-55db) یا با صدای بلند (70-75db) پخش می شد.

در ابتدا ، محققان توانستند مشخص كنند كه موسیقی نرم باعث می شود كه مشتریان احساس آرامش بیشتری كنند ، در حالی كه موسیقی با صدای بلند باعث احساس هیجان بیشتری می شود.

جالب تر اینکه ، آنچه پیدا کردند این است که انتخاب رژیم غذایی افراد تحت تأثیر حجم موسیقی قرار گرفته است. یعنی ، مشتریان هنگام پخش موسیقی آرام در پس زمینه گزینه های سالم قابل توجه تری خریداری کردند. اثر مخالف برای موسیقی با صدای بلند محیط پیدا شد. مردم به طور قابل توجهی غذاهای ناسالم خریداری می کردند.

ظاهراً احساس آرامش ایجاد شده توسط موسیقی آرام مصرف کنندگان را به سمت انتخاب گزینه های غذای سالم تر سوق می دهد ، در حالی که هیجان زیاد ایجاد شده توسط موسیقی با صدای بلند محیط باعث می شود تا آنها درگیر در رفتار ناسالم خوردن شوند.

جای تعجب نیست که شما این حجم از اشتیاق را برای خوردن یک پاکت سیب زمینی در محیط با صدای موسیقی بلند مک دونالد دارید!

حجم صدای موسیقی چگونه فروش شما را تحت تاثیر قرار میدهد؟

یافته های قبلی بسته به اهداف شما می تواند متناسب با هدف شما در سرمایه گذاری غذاییتان متغیر باشد.

به عنوان مثال ، اگر شما صاحب یک کافه هستید که فقط سالاد سرو میکند ، یا یک کافه که آب میوه های تازه سرو میکند و یا رستورانی برای گیاه خوارها ، ممکن است بخواهید موسیقی را با محیط نرم یا سر و صدای کم پس زمینه برای افزایش فروش خود پخش کنید. از طرف دیگر ، اگر صاحب یک رستوران فست فود ، شیرینی پزی یا فروشگاه آب نبات هستید ، ممکن است بخواهید به جای آن ، برای بهینه سازی فروش ، موسیقی با صدای بلند بنوازید یا سر و صدای پیش زمینه را کمی بالا ببرید،مثل همهمه مردم داخل یک فست فود و یا حتی کافه ای که مشروبات الکلی سرو میکند. بهرحال اگر میخواهید مشتری شما در داخل یک مجتمع خرید به سمت غرفه فست فود شما بیاید سعی کنید پشت زمینه ای با صدای بلند انتخاب کنید!

همزمانی عصبی چگونه روی بازاریابی یک محصول تاثیر میگذارد؟ در این مقاله بیشتر بخوانید

اما اگر محصولات سالم و ناسالم را با هم بخواهید بفروشید چه باید بکنید؟ برای خرده فروشان مواد غذایی گسترده تر از جمله سوپر مارکت ها ، می توانید حجم صدای موسیقی را در بخش ها با موسیقی بلندتر در بخش های شیرینی پزی و موسیقی نرم و آرام تر در بخش های مواد غذای تازه تولید شده متفاوت کنید.

و چگونه می توان با مشتریانی که هدفون دارند تعامل برقرار کرد؟ برای افزایش احتمال گوش دادن به موسیقی پخش شده در فروشگاه ، می توانید آنها را برای خاموش کردن دستگاه های موسیقی شخصیشان ترغیب کنید. به عنوان مثال ، این کار می تواند با اطمینان از این که گروه موسیقی که در فروشگاه پخش می شود ،با سلیقه و طبع موسیقی مورد علاقه مشتریتان هماهنگ است ، انجام شود. رویکرد دیگر ممکن است این باشد که کارمندان هنگام ورود به مغازه به مشتریان تبریک بگویند ، به طوری که احتمالاً آنها را وادار کند که هدفون خود را بیرون بیاورند. فروشگاه های دارای تعامل کم کارمند با مشتری ، می توانند غرفه اطلاعات شنوایی تعاملی را انتخاب کنند که باعث گوش دادن فعال نیز می شود.

تاثیر صدای موسیقی روی رفتار خرید مشتری در بیشتر فروشگاه های خرده فروشی امروزه به وفور مشاهده میشود.

علاوه بر این ، زنجیره های خرده فروشی مواد غذایی ممکن است بخواهند حجم موسیقی محیط را که در فروشگاه پخش می شود ، استاندارد سازی کنند تا از امکان تغییر کارمندان مطابق با ترجیح شخصی و در نتیجه تأثیرگذاری بر فروش جلوگیری شود.

سرانجام ، اگر می خواهید گزینه های غذایی سالم را ارتقا دهید ، ممکن است بخواهید سر و صدای پس زمینه را محدود کنید ، به عنوان مثال استفاده از چرخ دستی های خرید ساکت تر ، به حداقل رساندن اعلامیه های مخابراتی داخلی یا فاصله شنوایی بیشتر از آشپزخانه ای پر سر و صدا.

تاثیر شگفت انگیز نداشتن موسیقی در پس زمینه!

محققان همچنین تفاوت بین فقدان و حضور موسیقی محیط را در تندخوانی رفتار انتخاب مواد غذایی مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که در تنظیمات خاص ، عدم وجود موسیقی تأثیر مشابهی با صدای بلند موسیقی در ارتقاء رفتار ناسالم انتخاب مواد غذایی دارد.

با این حال ، موسیقی نرم همیشه رفتار انتخاب مواد غذایی سالم را بهبود بخشیده و نشان می دهد که احساس آرامش است که رفتار سالم مصرف کنندگان را به دنبال دارد. به عبارت دیگر ، اگر می خواهید مشتری های شما محصولات سالم شما را خریداری کنند ، مطمئناً در سرمایه گذاری خود از موسیقی نرم وکلاسیک یا بی صدا استفاده کنید!

نکات نوروئی

  • برای انتخاب غذاهای سالم یا ناسالم ، میزان صدای موسیقی را تنظیم کنید تا رفتار مشتری را گول بزنید.
  • موسیقی محیط نرم (50-55db) فروش مواد غذایی سالم را افزایش می دهد ، در حالی که موسیقی با صدای بلند محیط (70-75db) فروش مواد غذایی ناسالم را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.