برندینگ صوتی و هویتی که به برند شما میدهد!

برندینگ صوتی استفاده استراتژیک و آگاهانه از صدا و موسیقی در تمام نقاط تماس برند برای ایجاد ارتباطات جذاب تر ، معنی دار و تأثیرگذار است. این موازی با یک هویت بصری است. برندینگ صوتی ولوگوهای صوتی از چند سال پیش وجود داشته است. این کار به عنوان جینگل آغاز شد ، جایی که مارک ها آهنگ های کوچکی ایجاد می کردند که نام تجاری یا محصول را به طرز جذابی در آهنگ و متن گنجانیده بودند. کوکا کولا احتمالاً یکی از قوی ترین و اولین کاربران برندینگهای صوتی است.

قدرت برندینگ صوتی

شنوایی اولین حسی است که ایجاد می کنیم. ما می توانیم قبل از تولد بشنویم و موسیقی نوعی صدا است که می دانیم بیشتر بر وضعیت احساسی ما تأثیر می گذارد. این حالت ، احساسات ، رفتار و ضربان نبض ما را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند احساس آرامش ، ناراحتی ، ترس یا حتی خوشبختی و نشاط را در ما ایجاد کند. بیشتر صداهایی که امروز ما را احاطه کرده اند تصادفی و حتی گاهی ناخوشایند هستند. بنابراین ، برندینگ صوتی مسئله افزودن صدای بیشتر نیست ، بلکه استفاده از صدای مناسب در زمان و مکان مناسب است. در غیر این صورت سر و صدا است.

صدا و موسیقی از سه طریق بر ما تأثیر می گذارند: نحوه احساس، نحوه تفکر و نحوه عملکرد. با دانستن این موضوع و دانستن اینکه بیشتر تصمیمات ما ناخودآگاه گرفته می شود ، برندینگ صوتی می تواند نقشی اساسی در ایجاد ارتباط معنادار ، تأثیرگذار و موثر برند داشته باشد. مطالعه ای که توسط استادان دکتر آدریان نورث و دکتر دیوید هارگریوز انجام شده است ، گزارش می دهد که احتمال فراخوانی برندهای دارای موسیقی متناسب با هویت مارک آنها 96 درصد بیشتر از کسانی است که موسیقی نامناسب دارند یا موسیقی خاصی ندارند (www.SoundsLikebranding.com – نظر سنجی). به خصوص وقتی صحبت از ترکیبی از لوگوهای صوتی و تصویری می شود ، مشتریانی که ترکیبی از صدا و آرم بصری را دوست دارند ، به علاوه این ترکیب را تشخیص می دهند ، احتمالاً این ترکیب را برای برداشت خود از برند مناسب می دانند.

ما سر و صدا و تجربه های خسته کننده موسیقی را به یاد نمی آوریم. فقط موسیقی جسورانه ، معنادار و درگیر کننده احساسات می تواند به این مهم دست یابد. سعی کنید به صداها و موسیقی هایی که برند شما از آنها استفاده می کند گوش دهید و سپس از خود بپرسید:

  • این مخاطبان شما را در چه حالت عاطفی قرار میدهد؟
  • آیا معنی دار و جذاب است؟
  • آیا بیان موسیقی نوید و شهرت شما را اثبات می کند؟
  • آیا می دانید از چه چیزی ، در کجا و چگونه می توان به طور عمدی از موسیقی و صدا برای ایجاد ارتباط موثرتر استفاده کرد؟

قدرت به یاد ماندن لوگوهای صوتی

چرا برخی از لوگوهای صوتی بسیار قدرتمند هستند و ما را وادار به یادآوری برندها می کنند؟ دلایل مختلفی وجود دارد:

اولاً ، تئوری موسیقی نشان می دهد که لوگوهای صوتی بین پنج تا هفت نت به راحتی به خاطر می آیند. این در لوگوهای صوتی اینتل ، مک دونالد ، کوکاکولا و دیگران تجربه شده است: همه آنها 5 نوت در لوگوی صوتی خود دارند. ثانیا ، اگر از صدا به طور مداوم همراه با ارائه یک آرم بصری ، به عنوان مثال با یک انیمیشن در یک تبلیغ تلویزیونی ، استفاده شود ، ترکیبی از ارائه صوتی و تصویری به دلیل ترکیب دو حس ، آن را حتی بیشتر به یاد ماندنی می کند. بعلاوه ، اگر مرتباً با هم در معرض لوگوی صوتی و تصویری (تلویزیون ، وب ، سینما) قرار بگیریم ، فقط با شنیدن لوگوی صوتی ، مغز ما ناخودآگاه لوگوی تصویری “متصل” به صدا را به یاد می آورد.

چرا استفاده از داستانهایی که حاوی تعارض هستند باعث میشود مخاطب به تبلغات شما بهتر توجه کند؟در این مقاله بخوانید

کوکاکولا احتمالاً بهترین نمونه برندینگ صوتی را در سال 2010 ساخته است ، زمانی که آنها یکی از حامیان مالی اصلی جام جهانی فیفا بودند. آهنگ تم FIFA پنج نت آرم صوتی کوکاکولا بود که با آهنگی که توسط هنرمندان مختلف از 14 کشور مختلف اجرا شد ساخته شد. کوکاکولا با ترکیبی زیبا از هنرمندان محبوب و افرادی که لوگوی صوتی Coke خود را به عنوان یک آهنگ آواز می خوانند ، موفق به ایجاد برندینگ ناخوداگاه در زیر میلیون ها بار پخش آرم صوتی خود در طول مسابقات شد و آن را به یکی از آهنگ هایی تبدیل کرد که بیشترین میزان دانلود را از آن خود کرد.

ما سریعتر از آنکه فکر کنیم،احساس میکنیم

با نگاهی به 16 مارک برتر InterBrand در جهان از سال 2015 ، 50٪ دارای لوگوی صوتی هستند که تمایل فزاینده ای در چند سال اخیر دارد. چرا؟ زیرا کار می کند و ارزش تجاری بیشتری ایجاد می کند. به طور فزاینده ای مارک های بیشتری از ارزش و اهمیت مولفه شنیداری ارتباطات بازاریابی خود آگاه می شوند زیرا مهم نیست که فعالیت های شما چه باشد ،برند شما صدا می کند. و اگر به آن توجهی که شایسته آن است ندارید ، احتمالاً در حال ارتکاب یک اشتباه بزرگ هستید. مارک ها و محصولات را به همان اندازه که با چشم می بینیم ، با گوش می بینیم ، انتخاب می کنیم و ارزیابی می کنیم.

برندینگ صوتی
حس لذت ما از یک موسیقی

برندینگ صوتی به عنوان یک فلسفه

نکاتی وجود دارد که باید هنگام شروع استفاده از برندینگ صوتی مورد توجه قرار گیرد. اولاً ، من معتقدم که سکوت سلطان است. سکوت یک وضعیت نادر اما با ارزش است که امروزه کمیاب است. اگر تصمیم به شکستن آن دارید ، باید معنا و ارزش بیشتری نسبت به سکوت ایجاد کنید ، در غیر این صورت فقط ایجاد سر و صدا می کنید. بنابراین ، اگر قرار بود برند شما به صورت صوتی بیان شود ، چه صدایی باید داشته باشد؟ چه احساسات و معانی را باید برانگیزد؟ و چگونه و کجا برند شما باید از موسیقی و صدا استفاده کند تا ارتباطات ارزشمندتر و معنی دارتری ایجاد کند؟ سوالات ساده اما پاسخ دادن به آنها بسیار آسان نیست ، زیرا وقتی صحبت از بیان ارزشها و احساسات برند در اصطلاحات موسیقی و شنیداری می شود ، واژگان اکثر افراد کوتاه می آید.

مشاوره در مورد نحوه شروع استفاده از برندینگ صوتی

درک اینکه چگونه می خواهید با صدا و موسیقی استراتژیک کار کنید و تجربه سفر مشتری خود را با استفاده استراتژیک از صدا تقویت کنید ، دشوار است. در زیر یک راهنمای مختصر در مورد چگونگی شروع به کارگیری استراتژیک صدا و موسیقی در ارتباطات تجاریتان آورده شده است.

عدد 1با استفاده از صدا ، نمای کلی از تمام نقاط لمسی برند خود ایجاد کنید. تجربه سفر مشتری صوتی خود را ترسیم کرده و سپس مهمترین نقطه لمس برند را شناسایی کنید.

عدد 2شروع به پرسیدن دلیل کنید. چرا ما در اینجا از موسیقی استفاده می کنیم؟ چه عملکردی باید داشته باشد؟ چه احساس عاطفی است که میخواهیم در شنونده ایجاد کنیم؟ اگر صدا یا موسیقی ارزش بیشتری ایجاد نمی کند ، آن را حذف کنید!

عدد 3شخصی را در سازمان خود به عنوان مدیر برند صوتی تعیین کنید. با آن ارتباط داخلی برقرار کنید و او را به شخصی برای همه استفاده های صوتی در سازمان تبدیل کنید.

عدد 4با شرکای صوتی حرفه ای کار کنید. یک شرکت برندینگ صوتی ماهر پیدا کنید که بتواند به شما در ایجاد و تولید هویت صوتی شما همراه با پیاده سازی و مشاوره و نگهداری مداوم کمک کند.

دقیقاً مانند هویت بصری شرکتی ، تمام دارایی های صوتی خود را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهید تا ذینفعان و شرکای همکاری بتوانند به راحتی به دارایی های صوتی شما ، همراه با راهنماها و الگوها برای استفاده آسان دسترسی داشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که از کلیه حقوق موسیقی برخوردار هستید یا اگر با یک گروه موسیقی کار می کنید یا موسیقی خریداری می کنید ، کل هزینه مالکیت و هزینه استفاده از بیان موسیقی در طول زمان یا در کارزار خود را بررسی کنید.

هویت صدا: تمام صداها و قطعات صوتی که یک نهاد (تجارت / سازمان) توسط آنها قابل شناسایی است. یک هویت صدا می تواند متشکل از یک آرم صوتی ، موسیقی ، عناصر موسیقی و طراحی صدا باشد و برای ایجاد انسجام صوتی ، هم افزایی و قابل تشخیص بودن برای یک برند استفاده می شود. یک هویت صوتی موازی با یک هویت بصری.

لوگوی صوتی: یک لوگوی صوتی خوب یک دارایی تجاری است که برند را در یک عبارت ملودی یا صدای کوتاه منعکس می کند. با گذشت زمان ، لوگوی صوتی ممکن است به نوعی نماد برند تبدیل شود.

که انجمن هایی را در اختیار شما قرار می دهد که به شکل دادن به نام تجاری و عملکرد به عنوان پیوندی به یادماندنی با برند واقعی کمک می کنند. برای دستیابی موفقیت آمیز به این هدف ، آرم های صوتی به عنوان عناصر تجاری باید: به یاد ماندنی ، معنی دار ، دوست داشتنی ، قابل انتقال ، سازگار و قابل محافظت در ذهن مصرف کننده برای کمک به ایجاد ارزش ویژه برند (Keller 2008 p.140)باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.