انقلاب بازاریابی متن

این هفته راجر دولی مهمانی داشت که واقعا وقتی به حرفهایش گوش دادم متعجب شدم.یا من در این دنیای بازاریابی زندگی نمیکنم یا خیلی از این جریان پرت شده ام.شاید فکر کنید اینطورها هم نیست و اغراق میکنم اما زمانی که این پادکست را گوش دهید متوجه عمق فاجعه خواهید شد.

Mathew Sweezey مدیر استراتژی بازار در Salesforce.com است و نظریه های وی در زمینه بازاریابی در کتاب جدید وی به نام The Context Marketing Revolution(انقلاب بازاریابی متن) به چاپ رسیده و یکی از کتابهای Best Seller سایت آمازون است.

متیو در این مصاحبه به نکته جالبی اشاره میکند که توجه من را شدیدا به خود جلب میکند.وی در جایی از مصاحبه خود میگوید که مرسدس در سال 2015 توانست خودروهای مدل C_Class خود را با هزینه کردن 900 دلار تبلیغات به ازای هر خودرو جمعا به فروش 50 میلیارد دلار دسفت پیدا کند.اما در همین حال تسلا توانست د راولین تجربه عرضه خودروی خود غول صنعت خودروسازی را ببلعد،تسلا توانست رکورد بزند و به فروش 157 میلیارد دلار دست پیدا کرد.شاید باور نکنید اما تسلا به ازای هر خودرو تنها 3 دلار هزینه تبلیغات پرداخته بود.

این نکته ای بود که مرا ترغیب به گوش دادن به این پادکست کرد.متیو در این پادکست از راز تسلا پرده بر میدارد و همچنین در مورد موضوعات دیگری از جمله نحوه پاسخگویی برندها به مشتریان میپردازد.

زمانی که شما ناراضی هستید و یا کلا میخواهید در مورد موضوعی با برندی صحبت کنید بیشتر برندها واقعا انگونه که مطابق انتظار شما باشد به شما پاسخ نمیدهند.متیو در این پادکست به معرفی برندهایی چون لگو میپردازد که به روشی جدید توانسته اند رضایت مشتری را در نحوه پاسخگویی تا حد بسیار زیادی جلب کنند.

اگر از من میشنوید این پادکست واقعا ارزش گوش دادن را دارد.من لینک دانلود مصاحبه را برای کسانی که تسلط کافی روی زبان انگلیسی ندارند در انتهای این مقاله گذاشته ام.

حال در این پادکست مصاحبه ای از Roger Dooley نویسنده کتاب Fiction را با وی خواهیم شنید که در مورد همین موضوع خواهد بود.یعنی تلاش برای تغییر نگرش به بازاریابی با رویکرد بازاریابی متن

از شما دعوت میکنم که به این پادکست گوش دهید.شما همچنین میتوانید فایل ترجمه این پادکست را نیز دانلود کرده و آن را مطالعه کنید:

کتابهایی که از نویسنده در ایران چاپ شده است:

متاسفانه هنوز هیچ کتابی از این نویسنده در ایران به چاپ نرسیده است.اما شما میتوانید به مقالات وی در سایت Salesforce.com دسترسی داشته باشید.

آدرس شبکه های اجتماعی و وبسایت نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.