اعتقاد به محصول حلقه گم شده در معادلات فروش

داشتن اعتماد به نفس مهم است ، اما اگر به محصول یا خدمات خود اعتقاد نداشته باشید ، در یک فعالیت فروش که همیشه مهم خواهد بود کوتاهی خواهید کرد: ایجاد روابط واقعی.

اینکه فکر کنیم اعتماد به نفس در فروش همه چیز است اشتباه کرده ایم

به تازگی حرفی را از کسی شنیدم که مرا در مسیری که در پیش گرفته بودم متوقف کرد.

“یک فروشنده خوب لازم نیست که به محصولات خود اعتقاد داشته باشد. آنها فقط باید خودشان را باور کنند. “

این جمله من را به فکر فرو برد،آیا شما هم اینگونه فکر میکنید؟یعنی فقط داشتن اعتماد و عزت نفس میتواند برای تبدیل شدن به یک فروشنده ماهر کافی باشد؟

اگر اینگونه بود که فروش واقعا ساده می بود.یعنی صرف داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس اگر هر فروشنده ای موفق میشد که عالی بود.اما اینگونه نیست.

در اینکه عزت نفس و اعتماد به نفس دو خصوصیت عالی یک فروشنده ماهر هستند شکی نیست،اما کافی نیست.این مسیر بسیار پیچیده تر از این حرفهاست و باید کمی فراتر رفت.

تا حالا شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که وقتی با یک فروشنده با عزت و اعتماد به نفس روبرو شده اید حس کرده اید سعی دارند چیزی را به شما بفروشند و این حسی است که من در تمامی کلاسهایم نسبت آن هشدار میدهم.

موفقیت در فروش فقط اطمینان به توانایی فروش شما نیست.

اگر کتاب “رازهای قطعی کردن فروش” را خوانده باشید متوجه میشوید که زیگلار در جای جای کتاب بر یک خصیصه بسیار قدرتمند فروشندگان حرفه ای تاکید میکند و آن هم اعتقاد به محصول یا خدماتی است که فروشنده سعی در ارائه آن دارد.

فروشندگان واقعاً عالی کسانی هستند که وقت خود را صرف کمک به مشتریان بالقوه واقعی می کنند تا بفهمند چگونه یک محصول یا راه حل خاص بزرگترین دردهای آنها را برطرف می کند. آنها اعتماد و اطمینان را ساطع می کنند و فقط زمانی توصیه می کنند که صادقانه احساس کنند پیشنهاداتشان می تواند به مشتریان در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

و به نظر من تنها راهی که فروشندگان می توانند از این طریق بفروشند داشتن اعتقاد واقعی به محصول یا خدمتی است که می فروشند. در غیر این صورت ، چگونه می توانید با اطمینان و جسارت بگویید که یک راه حل واقعاً آینده کسب وکار مشتری را موثرتر می کند؟

جواب ساده است :شما نمیتوانید!

مطمئناً می توانید جعل کنید. اما چه فایده ای برای بلند مدت دارد؟ و در ثانی آیا این رسالتی است که برایش شب و روز در تلاش هستید؟فروش به سبک گرگ وال استریت!حتما آخر فیلم را دیده اید!

اهمیت ساخت روابط در فروش

همانطور که در حدود 10 سال گذشته چشم انداز فروش تغییر کرده است ، یک فعالیت فروش وجود دارد که همیشه مهم خواهد بود: ایجاد روابط واقعی.

نحوه ایجاد و پرورش این روابط ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. اما اهمیت فراوان برقراری ارتباط با مشتری دائماً یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت در فروش خواهد بود.

فروشندگان موفق چه عادتهایی دارند که آنها را متمایز میکند؟ در این مقاله بیشتر بخوانید

حال ، اگر به کالاهایی که می فروشید اعتقادی ندارید و آنها را به افراد واقعی می فروشید ، فکر می کنید دقیقاً چگونه می تواند به مرور بر توانایی شما در ایجاد روابط – و اعتماد شما تأثیر بگذارد؟

در اینجاست که کل این تئوری “کافیست خودتان را باور کنید” رو به زوال است.

بسته شدن فروش فقط به این دلیل که فروشنده خوبی هستید ، همیشه به معنای موفقیت بلند مدت نیست. در واقع ، اگر تمام کاری که می کنید فروش راه حلی است که در واقع مشکلات مشتریان را حل نمی کند یا قولهایی را که برای آن قول داده اید نتواند تحقق بخشد ، تصور کنید که این امر در طولانی مدت چه تاثیر روی روابطتان خواهد داشت.

با دانستن این موضوع شما هم جزو افرادی خواهید بود که در نهایت از مشتری میخواهند که اگرفکر میکنند ابهامی در ارزش ارائه شده وجود دارد بیان کنند تا این مشکل را حل کنند قطعا به باور درستی از فروش دست پیدا کرده اید.

کلید واقعی موفقیت در فروش طولانی مدت

بنابراین ، آیا این بدان معنی است که اعتماد به نفس و عزت نفس برای موفقیت در فروش مهم نیستند؟

البته که نه. با این حال ، تنها راه برای تبدیل شدن به یک فروشنده عالی ، ایجاد علاقه واقعی به مشتریان خود ، گوش دادن به خواسته ها و نیازهای آنها و سپس تطبیق توصیه های خود با این بینش است. اگر این کار را انجام دهید ، جدا شدن از یک فروشنده غیر حرفه ای بسیار آسان خواهد بود.

اگر فقط به سود خود علاقه مند هستید (یعنی بسته شدن فروش) ، این مبلغی غیرفعال برای مشتریان شما خواهد بود. در آخر به نظر نمی رسد چیزی بیش از یک کلاهبرداری باشد.

در نهایت به این نکته میپردازم که اگر فکر میکنید افرادی که به محصول خود باور و اعتقاد ندارند نمیتوانند موفقیت طولانی مدتی را به دست بیاورند پس همین امروز کسی باشید که تصمیم میگیرد از محصولات و خدمات شرکتی که در آن فعالیت میکند استفاده کرده و سپس به دیگران پیشنهاد بدهد.

اعتقاد به محصول در کنار اعتقاد به خودتان میتواند راه بسیار مستحکمی در ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.