چگونه در زمان بحران به دوستان خود کمک کنیم؟

بحران ها و دیگر موارد استرس زا معمولا به طور غیرمنتظره ای رخ می دهند، و می توانند ضربه روحی و فیزیکی شدیدی به افراد بزنند. به دلیل این آسیب های جسمی و عاطفی بحران و استرس، استفاده از برخی استراتژی های مدیریت استرس به هنگام بروز بحران امری ضروریست. از آنجا که اثرات استرس می تواند به دیگران نیز منتقل شود، بنابراین مسئولیت از بین بردن استرس، به تنهایی بر عهده فرد بحران زده نیست. در واقع، داشتن یک دوست یا همراه در طول تجربه یک زندگی بحران زده تأثیر به مراتب بیشتری بر مدیریت استرس خواهد داشت. بنابراین لازم است روش های کمک به دوستان خود در زمان بحران را بشناسیم.

در زمان بحران به دوست خود کمک کنید

اگرچه دانستن چگونگی کمک به دوستان خود در زمان بحران دشوار به نظر می رسد، در این قسمت تعدادی راهکار برای پشتیبانی و حمایت از دوستان و عزیزانی که نیازمند کمک ما در زمان بحران هستند، ارائه شده است:

برای دوستتان غذا تهیه کنید

یکی از دلایلی که باعث می شود آماده کردن غذا برای دوستان خود در زمان بحران روش کارسازی باشد، این است که شما می توانید این کار را برای طیف گسترده ای از دوستان خود، نزدیکترین عزیزتان تا یک آشنای معمولی، انجام دهید.

این کار نسبتا ساده در زمان مواجهه با بحران برای هر کسی می تواند واقعا مفید باشد، و فرد بحران دیده می تواند توجه خود را روی موارد مهم تر متمرکز کند. از سوی دیگر، داشتن وعده های غذایی مناسب و به هنگام، در درست کار کردن مغز افراد و در نتیجه، تصمیم گیری های درست آنها، موثر خواهد بود.

بنابراین، برای کمک به دوستان خود در زمان بحران می توانید آنچه را که برای وعده غذایی خود آماده کرده اید، با دوست خود تقسیم کنید. یا به عنوان مثال با دیگر افراد گروه خود هماهنگ شوید، و به نوبت این کار را انجام دهید.

به سوی آنها دست یاری بگیرید

زمانی که افراد با بحران مواجه می شوند، اغلب احساس شکست و ناامیدی می کنند. گذر روزها و به پایان رساندن هر روزی می تواند برای آنها چالش برانگیز و بسیار دشوار باشد. بنابراین پیشنهاد کمک و گرفتن دست یاری به سوی آنها در این شرایط می تواند روشی شگفت انگیز برای پشنیبانی از دوستتان باشد.

کمک به دوستان خود در زمان بحران، لزوما انجام کارهای خارق العاده یا بسیار اساسی نیست. این پشتیبانی و یاری رسانی می تواند خواه بردن سطل آشغال به بیرون رأس ساعت مقرر هر شب، انجام خریدهای روزانه از فروشگاه، و یا بردن سگ یا گربه آن ها به دامپزشک باشد.

خرید کردن
Pexels/grocery shopping

کمک رسانی به دوستان با انجام کارهای روزانه آنها ، به نظر ساده می رسد. در حالی که در مواجهه با شرایط بحرانی بیش از آنچه که تصور می شود، می تواند مفید و کارساز باشد.

می توانید از دوستتان در مورد کارهایی که انجام آنها می تواند در کمک رسانی به آن ها موثر باشد، سوال بپرسید. و یا لیستی ازز کارهایی که می توانید انجام آنها را بر عهده بگیرید، به آنها پیشنهاد دهید. انجام یک کار ساده، گاهی اوقات از به کارگیری راه حل های پیچیده و دشوار، موثرتر می باشد.

برای مدتی آنها را از شرایط بحرانی خارج کنید

زمانی که فردی با یک بیماری یا بحران مواجه می شود، یا وقتی تحت مراقبت می باشد، ممکن است تا حدی گرفتار باشد که خارج شدن از آن شرایط و انجام برخی کارها برای کاهش استرس برای او، بسیار دشوار باشد.

به عنوان یک دوست حامی و پشتیبان، گاهی اوقات می توانید برای مدتی دوستان خود را از شرایط بحرانی خارج کنید، و فقط همراه آن ها باشید. به طور مثال برای کمک به دوستان خود در زمان بحران، می توانید آن ها را برای شام به بیرون ببرید، همراه آنها در پارک قدم بزنید، و یا باهم یک فیلم خوب تماشا کنید. تمامی این کارها، بسته به شرایط موجود، می تواند یک روش سرگرم کننده برای نشان دادن حمایت خود از دوستانتان باشد.

برای یادگیری روش های مقابله با یک بحران یا تروما، این مقاله را بخوانید

شنونده خوبی برای حرف های دوستتان باشید

گاهی اوقات، زمانی که دوستتان به کمک و پشتیبانی شما احتیاج دارد، واقعا هیچ راه حلی برای حل مشکل آنها پیدا نمی کنید. بنابراین برای کمک به دوستان خود در زمان بحران و چنین شرایطی، گوش دادن به حرف و درد دل آن ها می تواند بهترین ایده برای کمک باشد. خوشبختانه، این روش در اغلب اوقات تفاوت زیادی ایجاد می کند. در واقع برخی مواقع، یک شنونده خوب می تواند بیشتر از یک مشاوره دهنده موثر باشد.

برای تبدیل شدن به یک شنونده خوب، مهارت های گوش دادن را بیاموزید و تمرین کنید، تا بتوانید آنها را در صورت لزوم و کمک به دوستانتان در شرایط بحرانی، به کار گیرید.

سر و پا گوش بودن یا غمخوار دیگران بودن دشوارتر از آنچه که به نظر می رسد، می باشد. به همین دلیل، گاهی اوقات واقعا به یک درمانگر و مشاور نیاز داریم. با این حال، هنوز هم می توانید به یک شنونده خوب برای دوستان خود تبدیل شوید. بنابراین، شنیدن یک مهارت با ارزش در کمک به دوستان خود در زمان بحران است.

منابع کمکی دیگر را به آن ها نشان دهید

اگر به اندازه کافی به دوست خود نزدیک هستید، و می بینید که به پشتیبانی بیشتری از کمک های شما احتیاج دارد، می توانید مسیرهای دیگری را برای کمک به آنها پیشنهاد دهید. یافتن یک درمانگر خوب یا یک گروه پشتیبانی و یا دیگر منابع در دسترس جامعه، برای افرادی که احساس شکست خوردگی می کنند، یا برای یافتن راه حل مشکلات خود، به توصیه های دیگران نیاز دارند، می تواند بسیار کارساز و مفید باشد.

بنابراین با راهنمایی و معرفی روش هایی که می شناسید، در کمک به دوستان خود در زمان بحران سهیم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.