هنر بازخورد یا فیدبک گرفتن از مشتری

هنر بازخورد گرفتن از مشتری

به عنوان یک انسان ، ترس ما از طرد شدن از تکامل ما ناشی می شود. با این حال ، اگر با درخواست بازخورد از مشتریان خود با ترس از رد شدن روبرو نشوید ، می توانید موفقیت بیشتری را رقم بزنید.

چالش پذیرش انتقاد

یکی از بزرگترین درسهایی که تاکنون در کار خود آموخته ام هنر پذیرش بازخورد است. شنیدن نظرات انتقادی از دیگران به ویژه دشوار است. و به عنوان یک انسان ، در طبیعت ما این است که عشق و پذیرش را بخواهیم و از طرد شدن بترسیم.

حقیقت این است که ، اغلب همکاران ، دوستان ، مدیران و حتی مشتریان از دادن بازخورد صادقانه می ترسند زیرا آنها آگاه هستند که ممکن است حقیقت بازخورد آنها به خوبی پذیرفته نشود. نشان دادن اینکه ما می توانیم بازخورد را صرف نظر از سن و سال یا موفقیت بالایی قبول کنیم ، چالش نهایی است.

در دنیایی از فیلترها ، برداشت ها و تیپ های مختلف شخصیتی ، فقط درصورتی به توانایی های بالقوه خود خواهیم رسید که بتوانیم پرده ای را برداشته و نقایص خود را آشکار کنیم و با کمک دیگران روی آنها کار کنیم. این امر به ویژه در دنیای فروش بسیار مهم است.

همیشه از مشتریان درخواست بازخورد کنید

برای افرادی با عملکردی عالی تمرکز روی مشتریان جدیدی که در کسب و کارشان موفق هستند و کارشان را به نحو احسن ادامه میدهند بسیار ساده است.

من مدیر فروش یک فروشنده با عملکرد بالا بودم . یکی از مشتریان او از چند ماه قبل به صورت پراکنده از خدمات ما استفاده می کرد. طی یک جابجایی یک به یک ، من از مدیر فروش خواستم تا رابطه خود را با تیم منابع انسانی برای این مشتری توصیف کند.

5 تکنیکی که جهت قطعی کردن فروش میتوانید آموزش ببینید را در این مقاله بخوانید

او پاسخ داد که اعتقاد دارد عالی است اما از یقین برخوردار نیست. با درخواست از او برای توصیف زمینه های موفقیت خود در روابط ، او نتوانست مثالهای مشخصی برای من بیاورد.

تصمیم گرفتم با مشتری وی تماس بگیرم و شرکتی که مشتری در آن کار میکرد اینگونه پاسخ داد”ما مدیر شما را نمیشناسیم اما فکر میکنیم قبلا از شرکت شما خرید کرده ایم”

زمانی که این بازخورد را به مدیر اطلاع دادم جا خورد چرا که او بارها در تاریخچه تماسهایش با آنها تماس گرفته بود و وضعیت آنها را پیگیری میکرد اما این موضوع را مشتری هایش فراموش کرده بودند.

پذیرش بازخورد و حرکت به جلو

پاسخ وی را به راه انداختن یک بررسی خدمات حضوری با کیفیت تحریک کرد.در حین انتصاب ، او فهمید که فقط 15٪ از مشاغل بالقوه آنها را در اختیار دارد و آنها در واقع از برخی از پاسخهای کندتر او ناامید شده اند ، که باعث شد آنها بیشتر از سایر مشتریان استفاده کنند.

برای اصلاح این موضوع ، وی سرعت خود را بهبود بخشید و ماهانه از مشتری بازدید می کرد. با گذشت زمان ، او توانست اعتماد خود را با مشتری دوباره برقرار کند ، با آنها رابطه برقرار کند ، توسعه دهد و پرورش دهد و این رابطه را به تجارت بیشتری تبدیل کند.

تا به امروز ، آنها مشتری برتر صورتحساب وی هستند و 95٪ تجارت آنها را در اختیار دارد. او هنوز در تلاش است تا این تعداد را به 100٪ برساند.

با ترس از رد شدن روبرو شوید

در مورد مدیر فروش، او چنان مشغول تمرکز بر مشتریان جدید خود بود که فراموش کرد روابط موجود خود را پرورش و گسترش دهد.

او همچنین تمایل به ترس از طرد شدن داشت ، بنابراین برای ارزیابی روابطشان از مشتری خود بازخورد صادقانه نخواسته بود. این درس به او آموخت که با آن روبرو شود و از فرضیات راحت اجتناب کند.

فرض کردن وگمان کردن برای مشتریان ما بسیار ساده است و اینکار باعث میشود که ما فکر کنیم آنها همیشه با کسب و کار ما احساس راحتی کرده و هیچ مشکلی ندارند.

به عنوان یک انسان ، ترس ما از طرد شدن از تکامل ما ناشی می شود. این یک واکنش طبیعی انسان به انتقاد از ترس است. اگر افراد غارنشین توسط قبیله خود رد می شدند ، آنها می توانستند برای زندگی خود بجنگند.

از این داستان ، ما می توانیم چهار درس اصلی درباره پذیرفتن بازخورد از مشتریان بگیریم:

  • هرگز تصور نکنید مشتری شما رابطه مستدامی با شما دارد.
  • همیشه یک قرار ملاقات حضوری یا مجازی را تنظیم کنید هر چقدر هم تلفنی صحبت کرده باشید. بازخورد آسان تر است و به صورت رو در رو دریافت می شود.
  • از روز اول تجارت و نسبت احتمالی آن را مقیاس بندی کنید.
  • هرگونه بازخورد منفی را جستجو و کاوش کنید ، آن را به عنوان هدیه مشاهده کنید تا در مسیر کسب کسب و کار بیشتر قرار بگیرید. لازم نیست با آن موافقت کنید ، اما فیلتر آنها معتبر است و می توانید این درک را بهبود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.