نکاتی ساده برای رسیدن به اهداف

رسیدن به اهداف غالباً دشوارتر از آن چیزی است که افراد تصور می کنند. شاید اشتیاق زیادی برای دیدن تغییراتی در زندگی خود از قبیل استرس کمتر، سبک زندگی سالم تر، پول بیشتر در حساب بانکی خود و … داشته باشیم،  اما در واقع ایجاد این تغییرات به چیزی بیش از صرفاً انگیزه (هرچند که داشتن انگیزه هم ضروری است) نیاز دارد! اگر در حال حاضر انگیزه کافی برای انجام کارهای خود را دارید، این اطلاعات در مورد رسیدن به اهداف می تواند به شما کمک کند تا شکاف میان جایی را که قرار دارید، و جایی که می خواهید قرار بگیرید، پر کنید.

چیزهایی را که می خواهید، تجسم کنید

کتابهایی مانند راز و مفاهیمی مانند قانون جذب اخیراً شکلی اساسی به خود گرفته اند، زیرا آنچه را که اکثر ما به طور شهودی می فهمیم، بیان می کنند: تجسم آنچه در زندگی می خواهید، گامی اساسی برای رسیدن به آن است.

بخش عمده رسیدن به اهداف در واقع دانستن این اهداف است.

بسیاری از افراد با مفاهیم بزرگی مانند “من می خواهم پول بیشتری داشته باشم”، “می خواهم زندگی سالم تری داشته باشم” یا “می خواهم شادتر باشم” شروع می کنند. آنچه آنها متوجه نیستند این است که این اهداف مبهم و بسیار گسترده هستند، و دانستن اینکه چه اقداماتی باید انجام دهند، چه موقع به هدف خود رسیده اند، یا چه زمانی به هدف خود نزدیک هستند، اما نیاز به تغییراتی دارند، بسیار دشوار است.

همانطور که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید، به یاد داشته باشید که تعیین اهداف اولین گام مهم است. سعی کنید:

  • تصور کنید که کجا می خواهید باشید. چطور به نظر میرسد؟ آیا شرایط متفاوتی است؟ (برای مثال، آیا چیزی که در حال حاضر شما را آزار می دهد، از بین رفته یا چیزی به وضعیت فعلی شما اضافه شده است؟)
  • درباره مزایای تغییر پیشنهادی خود تحقیق کنید. آیا این تغییر می تواند به شما کمک کند تا انگیزه داشته باشید، و از نحوه تغییر زندگی خود پس از رسیدن به اهدافتان آگاه باشید.
  • از خود بپرسید: چگونه می توانم بفهمم که به هدف خود رسیده ام؟ وقتی خارج از مسیر هستم، چگونه متوجه آن خواهم شد؟ و پاسخ های خود را در یک ژورنال بنویسید.
  • با اصول قانون جذب آنچه می خواهید را تجسم کنید. فارغ از این که به این قانون اعتقاد دارید یا نه، این تکنیک ها می توانند انگیزه شما را بیشتر کنند، و به روشن شدن اهدافتان نیز کمک کنند
  • برای خود یک فهرست درست کنید، تا اهداف اصلی تان را به شما یادآوری کند، و آنها را در ذهن خود به شکلی دلپذیر نگه دارید.

بیشتر بخوانید: سبک زندگی سالم برای کاهش استرس

کارهای خود را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید

چگونه می توانید بدون کارزدگی و از بین رفتن انگیزه در طول کار، به اهداف اصلی و بلند پروازانه ترین رویاهای خود برسید؟ وقتی که نگهداری از یک عادت جدید بیش از یک یا دو هفته دشوار می باشد، چگونه می توانید به جایی که می خواهید، برسید؟

کلید کار در شکستن اهداف بزرگ به اهداف کوچکتر است. این کار هر مرحله را قابل انجام می کند، و به شما امکان می دهد تا بابت پیشرفت خود در طول مسیر به خودتان پاداش دهید.

همچنین این کار راز رسیدن به چندین هدف به طور همزمان است. زیرا انرژی کافی برای تحقق چندین هدف کوچک در همان بازه زمانی را دارید، و در رسیدن به اهداف بزرگ در چندین زمینه از زندگی خود تلاش می کنید. هنگام شکستن اهدافتان به اهداف کوچکتر، موارد زیر را در نظر بگیرید:

ابتدا اهداف بزرگی را که می خواهید برآورده کنید پیدا کنید. سپس به هر پله ای که برای رسیدن به آن نیاز دارید، نگاه کنید. سعی کنید گام بعدی را قبل از اتمام مراحل قبلی شناسایی کنید.

در مرحله بعد، در صورت امکان آن مراحل را به مراحل کوچک تری بشکنید. تقسیم مراحل را ادامه دهید تا زمانی که اهداف کوچکی را که می توانید در یک ماه یا حتی یک هفته حاصل کنید، ایجاد کنید. (بعضی افراد دوست دارند برای هر روز هدف داشته باشند!)

روی حفظ سطح دشواری مناسب کار کنید. اگر اهدافتان خیلی کوچک و آسان باشند، احساس چالش نمی کنید و ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید. اگر متوجه شدید که اهدافتان بسیار دشوار هستند، قبل از اینکه اعتماد به نفس خود را از دست بدهید، دچار کارزدگی شده، و تسلیم شوید، به خودتان اجازه دهید تا اهداف ساده تری تعیین کنید. تنظیم سرعت مناسب بخش مهمی از روند کار است.

اهداف خود را بنویسید! ژورنالی در مورد هدف، به شما امکان می دهد تا درباره اهداف خود تأمل کرده، و ببینید دیگران برای انجام امورشان چه کاری انجام می دهند.

کمک بگیرید

Pexels/ Getting Help

تلاش برای رسیدن به اهداف به تنهایی کار دشواری است. داشتن افرادی برای ارائه پشتیبانی و کمک به شما در حفظ انگیزه هنگام کار در رسیدن به اهداف خود، مهم است.

جذب پشتیبانی از نزدیکان خود، افراد جامعه و سایرین می تواند باعث شود احساس کنید هم سو با جریان شنا می کنید، و به سمت هدف خود هدایت می شوید.

در این قسمت چند روش وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید از حمایت دیگران در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کنید:

  • به دنبال حمایت از دوستان و خانواده باشید. اگر به همه افراد موجود در اطرافیان خود بگویید که برنامه های شما چیست ، به احتمال زیاد به هدف خود می رسید. چرا؟ برخی از مردم می ترسند دیگران را ناامید کنند، یا خرابکار به نظر برسند. برخی دیگر از حمایت ها و تشویق هایی که از خانواده و دوستان خود دریافت می کنند، لذت می برند. داشتن کسی برای اینکه از شما بپرسد “کارها چطور پیش می رود؟” فرصتی را برای لذت بردن از موفقیتها و کسب پشتیبانی در بازگشت به مسیر فراهم می کند.
  • در تلاش های خود به دنبال یافتن شریک باشید. اگر دوستی دارید که هدفی شبیه به شما دارد (یا شاید حتی هدف نامربوطی نیز داشته باشد)، شما دو نفر می توانید مربیان، مجریان و شرکایی برای یکدیگر باشید. شما حتی نمی خواهید شریک خود را رها کنید، زیرا می دانید که برای موفقیتشان تا حدی بستگی به شما دارند. به همین ترتیب، پیروزی های شما حتی شیرین تر نیز خواهد بود. زیرا هر دو طرف به خاطر آن هیجان زده خواهید شد! این کار می تواند به شما کمک کند تا هر دو بهتر از زمانی که هریک به طور جداگانه روی اهداف خود کار می کنید، در مسیر رسیدن به اهداف خود باشید.
  •  گروه هایی برای خود پیدا کنید. گروه های بسیاری وجود دارند که برای رسیدن به هر هدف قابل تصوری تلاش می کنند. آیا می خواهید به یک دونده حرفه ای تبدیل شوید؟ آموزش ماراتن را شروع کنید. بسیاری از گروه های با انگیزه برای پیوستن پیدا خواهید کرد. می خواهید وزن کم کنید؟ یک گروه یاهو، انجمن پشتیبانی آنلاین یا برنامه جلسات حضوری برای هر تلاشی که ممکن است بخواهید امتحان کنید، وجود دارد. (و اگر وجود ندارد، می توانید خودتان آن را بسازید!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.