فقط یک بار فرصت ایجاد تاثیر اولیه را دارید

اصل نورومارکتینگ:
اولین احساسی که برند خرده فروشی آنلاین بر مشتریان خود می گذارد ، تأثیر زیادی بر بازده ، فروش و تجارب برند دارد.

کاربرد:
از بسته تحویل محصول برای هدف قرار دادن چهار بعد مختلف از تجارب تجاری استفاده کنید: شناختی ، احساسی ، رفتاری و حسی.

آیا هیچ وقت به تاثیر اولیه ای که از خود در ذهن دیگران می گذارید فکر می کنید؟

اگر مثل اکثر مردم هستید ، این کار را می کنید. به هر حال ، ما فقط یک فرصت داریم که تاثیر اولیه عالی را انجام دهیم ، درست است؟

اما برجا گذاشتن تاثیر اولیه به یاد ماندنی فقط برای افراد مهم نیست. همچنین برای برندهای خرده فروشی آنلاین بسیار مهم است. در حقیقت ، ایجاد یک برداشت اول مثبت باعث افزایش بازده ، فروش و تجارب برند می شود!

کنجکاو هستید که بدانید چگونه؟ این وبلاگ توضیح می دهد که چگونه برندها می توانند از بسته بندی تحویل محصول خود استفاده کنند تا اولین تأثیر استثنایی را بر مشتریان خود بگذارند.

تجارب برند در پشت درهای مشتریان

هنگامی که مشتریان کالایی را بصورت آنلاین سفارش می دهند ، اولین تعامل فیزیکی آنها با نام تجاری هنگام تحویل کالا صورت می گیرد. این زمان مناسب برای تحت تأثیر قرار دادن است.

اما چگونه می توان تاثیر اولیه طولانی مدت و حیرت انگیز را ایجاد کرد؟ خوب ، به آن فکر کنید: بسته تحویل کالا اولین چیزی است که مشتری درک می کند و اولین چیزی است که مشتری با برند ارتباط دارد. بسته بندی محصولات کاملاً درنظر گرفته شده برای ایجاد اولین تأثیر اساسی مهم است.

اگر برندهای خرده فروشی آنلاین می خواهند فوراً تجربه برند مطلوبی را ایجاد کنند ، باید بسته تحویل محصول را طراحی کنند که چهار بعد مختلف از نام تجاری را تحریک مثبت کند: شناختی ، احساسی ، رفتاری و حسی.

بسته تحویل محصول باید به گونه ای طراحی شود که دلتان نخواهد از لمس کردن آن دست بردارید (رفتاری). رایحه ها ، بافت ها ، اصوات و حتی شاید سلیقه هایی که در هنگام تجربه جعبه گشایی تجربه می کنید باید شما را سرشار از لذت ، لذت ، هیجان یا حیرت (حسی و احساسی) کنند. و اطلاعات جالب برند و محصول که در جعبه نمایش داده می شود باید ذهن شما را تحریک کند (شناختی).

یک برند خرده فروشی آنلاین که ابعاد مختلف تجربه برند را با موفقیت در طراحی بسته بندی محصول خود اعمال کرده است ، Zappos است. کمپین #IMNOTABOX از مشتریان دعوت می کند تا با بسته تحویل محصول خود خلاقیت ایجاد کرده و نتایج خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. در این جعبه حتی یک بسته کرافت لاما نیز وجود دارد. حال ، اگر این باعث شادی نشود ، چه چیز دیگری وجود دارد؟

سمت-نو-تاثیر-اولیه-500*160
Google/Zappos packing

کاهش برگشت محصول، افزایش فروش و ایجاد ارزش ویژه برند

ایجاد یک بسته بندی تحویل به خوبی طراحی شده همانطور که در بالا توضیح داده شد ممکن است مقداری زحمت داشته باشد و هزینه بر باشد. اما مزایای همراه آن قطعاً ارزش آن را دارد.

اول از همه ، اگر تجربه جعبه گشایی به آنها احساس مثبتی مانند لذت را بدهد ، خریداران آنلاین احتمالاً محصول تحویلی خود را حفظ می کنند. استفاده از بسته بندی های رنگارنگ و درج هدیه ای کوچک ، برچسب یا بسته بندی کادویی باعث می شود – به لطف اثر متقابل روانشناختی – بازگشت محصول برای مشتریان دشوارتر است.

آیا استفاده از سلبریتی ها میتواند منجر به افزایش فروش محصولات و کالاها شود؟در این مقاله بیشتر بخوانید

بسته بندی تحویل همچنین بر انتظارات مصرف کنندگان از هزینه خرده فروشان برای محصول تأثیر می گذارد و تمایل مصرف کنندگان را برای پرداخت افزایش می دهد. چطور؟ بسته بندی تحویل عالی هنگامی که محصولات قیمت مرجع برجسته ای ندارند ، به عنوان یک اکتشاف برای کیفیت عمل می کند.

به عبارت دیگر ، مصرف کنندگان تصور می کنند بسته بندی برتر تحویل برابر با کیفیت بالاتر و در نتیجه گران تر است. خوشبختانه برای بازاریابان ، بسته تحویل کالا فقط با تغییرات جزئی و ارزان می تواند از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

طراحی خلاقانه بسته بندی تحویل همچنین به خرده فروشان آنلاین امکان ایجاد یا تقویت ارزش ویژه برند را می دهد. عناصر مختلف بسته بندی تحویل (به عنوان مثال نمای بیرونی ، مواد پر کننده ، مواد بسته بندی ، بسته داخلی و محتویات اضافی) می توانند برای برجسته کردن ارزش ویژه برند ، بی وقفه تغییر کنند.

به عنوان مثال ، برندهای پایدار می توانند با استفاده از بسته بندی های سازگار با محیط زیست و مواد پر کننده قابل بازیافت برای تقویت پیام سبز برند ، تجربه ای سازگار در برند ایجاد کنند. مارک Who Gives A Crap ، که رول های دستمال توالت بازیافت شده را می فروشد ، این کار را با استفاده از یک جعبه تحویل مقوایی قابل بازیافت با متن “ما به زندگی پس از مرگ ایمان داریم” انجام می دهد.

سمت-نو-تاثیر-اولیه
Google/Who Gives A Crap

از مزایای برندینگ بسته بندی تحویل هیجان زده اید؟ عالی! اما موارد زیر را در نظر بگیرید …

فروشگاه های برند در مقابل بازرگانان انبوه

آیا شما یک فروشگاه برند هستید یا یک بازرگان انبوه هستید؟

من این سوال را از شما می پرسم زیرا تحقیقات نشان می دهد كه مردم بیشتر تصور می كنند كه بسته مجلل نسبت به بسته استاندارد از یك فروشگاه برند حمل شده است. با این حال ، به احتمال زیاد مردم تصور نمی کنند که بسته مجلل نسبت به بسته استاندارد توسط یک بازرگان انبوه حمل شده است.

یک توضیح احتمالی این است که مردم انتظار دارند فروشگاه های تجاری در بسته بندی تحویل محصول کاملاً در نظر گرفته شده سرمایه گذاری کنند ، اما این انتظارات را از بازرگانان انبوه ندارند. این بدان معنی است که بازرگانان انبوه از سرمایه گذاری در بسته بندی تحویل محصول کمتر از فروشگاه های برند سود می برند.

بسته بندی تحویل لوکس

آیا می خواهید با استفاده از یک بسته تحویل لوکس ، محصول خود را برتر جلوه دهید؟

در نظر بگیرید که بسته بندی تحویل لوکس تنها زمانی کیفیت محصول را نشان می دهد که محصول قیمت مرجع برجسته ای نداشته باشد. اگر مشتریان بدانند قیمت مرجع پایین است ، بسته تحویل لوکس احتمالاً منجر به افزایش ارزش محصول نمی شود.

تحویل یک محصول با کیفیت پایین در یک بسته لوکس تحویل محصول حتی می تواند نتیجه معکوس دهد! تصور کنید یک جفت کفش به صورت آنلاین خریداری کرده اید. کفش ها در یک بسته تحویل محصول بسیار لوکس به شما تحویل داده شدند. هیجان انگیز! فوراً جعبه را باز می کنید ، کفش هایی را که در داخل آن است ، می گیرید و … اوه … چه محصول ناامید کننده ای.

به طور خلاصه ، یک بسته تحویل برتر انتظارات زیادی را از محصول حمل شده تحریک می کند. اگر کیفیت محصول با کیفیت بسته تحویل مطابقت نداشته باشد ، این امر می تواند منجر به عدم رضایت محصول شود.

به یاد داشته باشید: شما فقط می توانید تاثیر اولیه را یک بار انجام دهید

به طور خلاصه: به جای تمرکز صرف بر جنبه های عملکردی بسته تحویل کالا ، به تأثیر شناختی ، رفتاری ، حسی و عاطفی آن بر مشتری فکر کنید. مطمئن شوید که درست در اولین برداشت های مشتری احساس فراموش نشدنی ایجاد خواهید کرد!

نکات نوروئی:

  • با طراحی یک بسته تحویل کالا که چهار بعد مختلف از تجربه تجاری را تحریک می کند: شناختی ، احساسی ، رفتاری و حسی ، بر بازده ، فروش و تجارب تجاری تأثیر می گذارد.
  • همخوان باشید از بسته تحویل محصول برای ایجاد تجربه ای سازگار با برند و تطبیق بسته بندی تحویل با کیفیت محصول استفاده کنید.
  • سرمایه گذاری در بسته تحویل محصول به ویژه برای فروشگاه های تجاری (در مقابل بازرگانان انبوه) سودآور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.