داستانهایی که تعارض دارند بهتر میفروشند!

اصل نورومارکتینگ:
یک داستان جذاب تجاری ارتباطات مثبتی با برند ایجاد می کند.

کاربرد:
داستان های معکوس تعارض در تبلیغات می تواند به مصرف کنندگان در درک مزایای محصول کمک کند. داستان موانع و راه حل هایی را ارائه می دهد که ممکن است خود مصرف کنندگان با آن شناسایی شوند.

همه ما داستان هایی می دانیم که درگیری و به دنبال آن راه حل را به ما نشان می دهد. این داستان های معکوس نامیده می شوند. داستان های معکوس درگیری در تبلیغات می توانند به مصرف کنندگان در درک مزایای محصول کمک کنند. این داستان ها موانع و راه حل هایی را ارائه می دهند که ممکن است خود مصرف کنندگان با آنها شناسایی کنند. اگر مصرف کنندگان بتوانند با داستان ارتباط برقرار کنند ، می توانند با برند ارتباط برقرار کنند. با این حال ، هنگامی که درگیری در چنین داستانی به عنوان مثال یک طوفان است ، این اثر مثبتی بیشتری بر روی محصولاتی مانند مبلمان یا لباس در مقایسه با محصولاتی مانند مسکن درد دارد. می خواهید بدانید چرا؟ سپس آخرین مقاله ما را بخوانید!

مغز ما برای داستان سیم کشی شده است

این نحوه برقراری ارتباط است – ما از یکدیگر سوال می کنیم تا با آنها بیشتر آشنا شویم و داستان یکدیگر را یاد بگیریم. برندها سعی می کنند همان کار را انجام دهند. در بازاریابی عصبی ، بیان یک داستان منحصر به فرد به برندها کمک می کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. اگر مصرف کنندگان بتوانند با داستان ارتباط برقرار کنند ، می توانند با برند ارتباط برقرار کنند.

به عنوان مثال ، نایک یکی از بزرگترین داستان پردازان زمان ماست – از “Just Do It ” تا کمپین برابری “Until We Win”. هر کمپین بازاریابی داستانی را روایت می کند ، تاریخ وجود دارد و هدفی نیز وجود دارد.

داستانهای درگیر کننده مخاطب را از نظر احساسی به وجد می آورند

یک داستان جذاب شامل یک درگیری ، یک پیچ و تاب شگفت آور و یک راه حل است. تبلیغات کریسمس جان لوئیس را در نظر بگیرید. با روایت داستان ، مردم با ترس و امید واکنش نشان می دهند. داستان هایی که با یک درگیری آغاز می شوند و با یک راه حل به پایان می رسند ، داستان های معکوس نامیده می شوند. مصرف کنندگان با احساس نیرو و رضایت عاطفی پس از وضوح ، همدلی و طنین احساسی را درک می کنند ، که به نوبه خود ارتباطات مثبت آنها با یک برند را افزایش می دهد.

تعارض یکی از مولفه های اصلی است که توجه افراد را حفظ کرده و آنها را درگیر روایت گشوده می کند. در یک داستان یک یا چند شخصیت وجود دارد و این شخصیت ها می توانند در انواع مختلف درگیری باشند. با این حال ، داستان های معکوس با انواع مختلف درگیری ممکن است متفاوت بر نگرش برند تأثیر بگذارند.

همه با یک نوع تعارض متفاوت روبرو هستند

انواع مختلف تعارض وجود دارد که یک داستان می تواند حول محور آنها باشد:

  • انسان (در اینجا ، انسان = نوع بشر) علیه خود – مبارزه درونی است. این حول مسئله شخصی شخصیت اصلی است. وقتی فردی دچار تعارض درونی می شود ، باید فرایند خود نگهداری را برای بهتر شدن اوضاع آغاز کند. به عنوان مثال ، یک تبلیغ آب نبات Snickers دارای یک شخصیت “گرسنه” است – شخصیتی که گرسنه است ، اغلب کمی عصبانی است. Snickers یک راه حل برای این مشکل جهانی ارائه می دهد.
  • انسان در برابر انسان – یک شخصیت اصلی ممکن است چیزی را بخواهد ، اما شخص دیگری مانع از دستیابی آنها می شود. به عنوان مثال ، Strepsils ، مارک قرص های گلودرد، به طرز بازیگوشانه شرورهایی را نشان می دهد که باعث گلو درد شما می شوند. آیا آنها راه حلی برای مقابله با این شرورها ایجاد می کنند؟
  • انسان در برابر جامعه – این تعارض به نهادها ، سنت ها ، قوانین یا فرهنگ گسترش می یابد ، مانند مبارزه علیه دولت ، مبارزه برای حقوق شهروندی یا فشار برای تغییر. به یک برند زیبایی Dove فکر کنید – تبلیغات آنها را با زنان در هر اندازه ، شکل و رنگ پر می کند تا زنان را توانمند کند ، صرف نظر از اینکه از کجا آمده اند یا بدن آنها چگونه است. Dove در تلاش است تا تغییری در جشن گرفتن زنان به وجود آورد.
  • انسان در برابر طبیعت – یک شخصیت ممکن است با وضعیت تهدید کننده زندگی مانند طوفان ، آتش سوزی ، خشکسالی یا حیوان وحشی روبرو شود. رابطه بین طبیعت و نوع بشر یک رابطه اساسی است. مردم می خواهند اعتقاد داشته باشند طبیعت هماهنگ است و نمی خواهند اقدامات آنها وضعیت را بدتر کند. دستیابی به سبک زندگی پایدار به این هدف کمک می کند. به تازگی ، برندهای مختلفی وجود دارد که داستان های متناقض مربوط به آلودگی پلاستیک را نقل می کنند.

چگونه میتوان نقشه پاسخهای عاطفی مشتری را ترسیم کرد؟ اگر مشتاق به فراگیری نحوه کار دستگاه های EEG هستید حتما این مقاله را بخوانید

صابون سبز مارسل را در نظر بگیرید. مشکل یک کابینت آشپزخانه پر از محصولات شیمیایی تهاجمی است. باید راهی بهتر برای یک خانه تمیز و یک سیاره سالم وجود داشته باشد. راه حل – صابون سبز – به همراه ویژگی های آن که راه حل ارائه می دهد ، به وضوح در تبلیغات آنها مشخص شده است:

صابون مارسل
تبلیغ صابون سبز مارسل

اما آیا گفتن یک داستان کافی است یا چیزی است که باید به خاطر بسپاریم؟

به نظر می رسد ، وجود دارد. عامل مهمی در موفقیت یک داستان معکوس و تأثیر آن بر نگرش مصرف کننده به یک برند به نوع محصول بستگی دارد. استراتژی های ارتباطی بازاریابی باید در گروه های مختلف کالا متفاوت باشد.

محصولات و خدمات در هر دو بخش جستجو یا تجربه دسته بندی می شوند. با استفاده از محصولات جستجو ، مصرف کنندگان می توانند قبل از خرید اطلاعات کاملی در مورد آنها بدست آورند (به عنوان مثال لباس ، مبلمان) در حالی که پیشنهادات مربوط به تجربه فقط پس از مصرف درجه ای کاملاً قابل ارزیابی است. به سرگرمی یا رستوران فکر کنید.

انسان در برابر انسان ، انسان در برابر خود و انسان در برابر تعارضات جامعه در یک داستان معکوس برند بیشتر به نگرش برند برای محصولات با تجربه مربوط می شود. داستان ها موانعی را به وجود می آورند که ممکن است مصرف کنندگان آن در آن قرار بگیرند و راه حل هایی را پیشنهاد می دهند که ممکن است موثر باشد (به عنوان مثال با خرید محصول).

در سناریوی انسان علیه طبیعت ، درگیری شامل یک قهرمان داستان علیه محیط زیست است. در این حالت ، ممکن است مخاطب بیشتر به ویژگی هایی توجه کند که به شخصیت کمک می کند تا پرونده را حل کند. بنابراین ، ویژگی ها و ویژگی های محصول باید به وضوح ارائه شود. به عنوان مثال ، بسیاری از شرکت ها با تشریح ویژگی های پایدار بسته بندی خود ، داستان های خود را کامل می کنند. انسان مخالف داستانهای طبیعت بیشتر در جستجوی محصولات کاربرد دارد.

بسته به نوع محصول ، بازاریاب می توانند قدرتمندترین ساختارهای داستانی را برای به حداکثر رساندن ارتباطات مثبت با نام برند خود مشخص کنند.

نکات نوروئی:

  • یک داستان تجاری معکوس به خوبی طراحی شده می تواند احساسات مثبتی را برانگیزد ، که می تواند بیانگر راه حلی برای مشکلات و اهداف مصرف کنندگان باشد و در نتیجه نگرشهای مثبتی ایجاد کند.
  • طراحی انواع مختلف تعارضات در داستان های معکوس می تواند به بازاریابان کمک کند داستان هایی ایجاد کنند که در انواع مختلف محصولات مورد توجه مشتریان قرار گیرد:
  • تأثیرات انسان در برابر خود ، انسان در برابر انسان و انسان در برابر داستانهای معکوس درگیری جامعه بر نگرش برند برای محصولات با تجربه بسیار بیشتر است.
  • تأثیر انسان در برابر تعارض طبیعت بیشتر به جستجوی محصولات مربوط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.