توسعه محصول به روشهای پیشرفته به کمک نورومارکتینگ

از زمانی که سامسونگ گلکسی 7 خود را وارد بازار کرد کمتر کسی انتظار یک فاجعه بزرگ را داشت،باتری هایی که آتش مگرفتند و کاربرانی که نمیتوانستند هضم کنند که چطور ممکن است این اتفاق رخ دهد،به هرحال سامسونگ تمام گوشی های خود را فراخواند و 17 میلیارد دلار ضرر کرد.

مطمئناً ، اکثر عرضه های محصول با آتش زدن ناخواسته محصول خاتمه نمی یابد. در همان زمان ، فقط حدود 3٪ از محصولات موفقیت آمیز در نظر گرفته می شود – به نظر می رسد بسیاری از محصولات لزوماً هیچ اشتباهی انجام نمی دهند (حداقل نه در مقیاس ارائه برونشیت حاد) ، اما اکثر قریب به اتفاق درست هم نمی شوند.

برای بهبود شانس موفقیت در توسعه محصول چه کاری می توان انجام داد؟ چیزی وجود دارد که آن 3٪ از محصولات برای بهبود چشمگیر موفقیت خود از آن استفاده میکنند- آنها آزمایش شده اند. نه فقط برای تصویب استانداردهای ایمنی (در مواردی که اعمال می شود) ، بلکه برای دیدن اینکه آیا مصرف کنندگان واقعاً از این محصول خوششان می آید یا خیر.

آزمایش محصولات هرگز آسان نبوده است – می توان به سرعت مدل های دیجیتالی ایجاد کرد (سایتهایی مانند UpWork و Freelancer می توانند در این زمینه کمک کنند) و آخرین نسل چاپگرهای سه بعدی اجازه می دهد نمونه های فیزیکی آن را ارزان و سریع بسازند (برای مثال با Quickparts یا 3DHub ) علاوه بر همه اینها ، افزایش VR امکان تولید نمونه های اولیه و تجربیات در محیط های واقعی را به روشی مقرون به صرفه فراهم کرده است.

این مرحله از نمونه سازی در فرایند توسعه محصول به شما امکان می دهد چگونگی واکنش مصرف کنندگان به محصولات در مراحل اولیه را آزمایش کنید – به شما اطلاع می دهد که آیا ایده گرفتن از زمینه ارزشمند است (البته بعداً در این فرآیند احتمالاً باید بررسی کنید که آیا محصول نیز ناگهان به آتش می کشد).

در زیر ، ما فرآیند تولید محصول را طی خواهیم کرد ، و چگونگی انجام آن برای دستیابی به بیشترین نتایج آموزنده را بیان خواهیم کرد.

توسعه محصول
Google/Product Development Process

تست محصول

توسعه محصول یک فرایند تکراری است. ایده های محصولات جدید به ندرت کاملاً شکل می گیرند. محصولات ، چه با استفاده از تکنیک های طوفان مغزی مانند روند SCAMPER ، الهام طبیعی یا فقط یک نبوغ ایده آل باشند ، همه به برنامه ریزی بیشتری نیاز دارند.

اولین مانع تحقیق در مسیر توسعه محصول – چیزی است که شما ممکن است در ذهن دیگران داشته باشید – آیا محصول از قبل وجود داشته است؟ آیا فضایی در بازار وجود دارد؟ آیا اصلاً بازاری برای آن وجود دارد؟ یافتن پاسخ به این سوالات اولین قدم در درک این است که آیا محصول برنامه ریزی شده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

به دنبال این ، می توان جزئیات محصول واقعی را کشف کرد. در واقع چگونه خواهد بود؟ چگونه کار خواهد کرد؟ چه چیزی به کجا می رود؟ زمان خوبی است که باید به چند گزینه بسنده کنید و سپس این موارد را به عنوان نمونه های اولیه آزمایش کنید. این آزمایشات ممکن است اولین آزمایشاتی باشد که با ماکت محصول انجام می شود ، اما نباید آخرین باشد.

تست محصول
Google/Product Testing

آزمایش نمونه اولیه

رویکرد سنتی آزمایش محصول در مرحله ماکت به سادگی نشستن با مصرف کنندگان بالقوه (یا حداقل با افرادی که به طور مستقیم در تولید محصول دخیل نیستند) و درخواست نظرات آنها هنگام کنترل و دستکاری نمونه اولیه یک ماده فیزیکی ،کلیک کردن در یک تجربه دیجیتالی یا حتی ممکن است چشیدن یک ماده غذایی باشد.

دو تغییر اساسی در این رویکرد سنتی رخ داده است: اول اینکه محصولات در حال حاضر می توانند با سهولت بیشتری به صورت دیجیتال نمونه سازی شوند (به عنوان مثال ، با خروجی از نرم افزار CAD) اگر از قبل دیجیتال نبوده اند ، و دوم آگاهی فعلی از چقدر غیرقابل اعتماد بودن این تنظیمات تست می تواند باشد. ما بسیاری از تعصبات موجود در هر زمان آزمایش از طریق سوالات مستقیم در پست های قبلی وبلاگ را بررسی کرده ایم (به عنوان مثال تعصب شرکت کنندگان ، تعصب انتخاب و تعصب محققان) اما تا حد زیادی در یک نقطه خلاصه می شود – افراد هنگام توصیف افکار یا احساسات خود به ندرت قابل اعتماد هستند .

نورومارکتینگ چگونه میتواند قالبهای مختلف تخفیف را برای فروش بهتر و بیشتر ارائه دهد؟در این مقاله بخوانید

این ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسد (به هر حال ، این به معنای آتش زدن چیزی نیست) اما عدم موفقیت در این امر می تواند محصولی را که به طور نادرست آزمایش شده است ، به شما بسپارد و به طور بالقوه آن را در همان لیگ قرار دهد به عنوان مثال Crystal Pepsi ، Amazon Fire Phone ، New Coke ، Microsoft Zune ، Facebook Home ، شام های منجمد Colgate (بله واقعاً) و Microsoft Clippy از این موارد هستند. (و حتی اجازه دهید در مورد مرهم لب Cheeto صحبت نکنیم).

درک محصول

گام مهمی که باید در فرایند توسعه محصول در نظر گرفت این است که چگونه می توانیم محصولات را به طور دقیق آزمایش کنیم؟ ابتدا می خواهید آنچه را که واقعاً می خواهید در مورد محصول بدانید ، تعریف کنید – آیا مردم ظاهر آن را دوست دارند؟ آیا آنها آن را در محیط فروشگاه می بینند؟ آیا آنها از کار کردن ناامید شده اند؟ آنها از نظر احساسی چگونه برخورد می کنند؟

ردیابی چشم
Google/Eye Tracking

با در نظر گرفتن این سوالات، در هر مرحله از فرآیند تولید محصول ، قادر خواهید بود آزمایشاتی را تنظیم کنید که هدف آنها پاسخ های مورد نیاز شما برای توسعه بهتر محصول باشد. حسگرهای زیستی قادر به پاسخ گویی کمی به این سوالات هستند ، به شما این امکان را می دهد که در هر مرحله از چرخه تولید محصول ، آنچه را که باید درباره محصولات بدانید ، آزمایش کنید. حسگرهای زیستی که بیشتر در تولید محصول استفاده می شود عبارتند از:

  • ردیابی چشم:
    این ابزار می تواند اطلاعاتی راجع به توجهات بصری هنگام مشاهده محصول – از تعیین اینکه آیا دکمه های مناسب بر روی یک محصول فیزیکی دیده می شود ، گرفته تا کشف اینکه آیا مصرف کنندگان در مغازه متوجه آن شده اند – به شما ارائه دهد.
  • آنالیز حالات چهره:
    با ضبط از طریق وب کم ، تجزیه و تحلیل بیان چهره می تواند اطلاعاتی را در مورد اینکه مشتریان بالقوه با محصول ناامیدی ، شادی یا غافلگیری نشان می دهند (و همچنین بسیاری از معیارهای دیگر ، از واحدهای اقدام به بیان حالت صورت گرفته تا نمایش احساسات) ، در اختیار شما قرار دهد. این روش علائم بیرونی احساس را که ممکن است یک کاربر از خود بروز دهد ، تشخیص می دهد.
  • EEG:
    در حالی که دستگاهی است که برای کارکردن به برخی از آموزش ها نیاز دارد ، می توان از EEG برای ارائه معیارهای مربوط به احساس رویکرد یا اجتناب کاربر استفاده کرد. این معیار ، که به نام عدم تقارن پیشانی شناخته می شود ، اغلب به عنوان پروکسی جذب (یا برعکس دافعه) به سمت محرک استفاده می شود. سایر معیارها نیز موجود است.

با ترکیب این مجموعه داده با پاسخها و افکار صریح کاربران ، می توان یافته ها را ترکیب کرد تا درک عمیق تری از پاسخها ایجاد شود. با دانستن اینکه چه چیزی مورد بررسی قرار می گیرد ، به عنوان مثال ، وقتی یک شرکت کننده می گوید کاری وجود دارد که آنها دوست ندارند یا دوست دارند ، افکار آنها در رابطه با محصول تعریف می شود. این می تواند با ارائه داده هایی که غالباً در گزارش های شفاهی از بین می روند ، به درک بهتر کمک کند.

این داده ها ، چه در سطح معیار و چه در گروه ها مقایسه شوند ، درکی از نحوه واکنش فعال کاربر به یک محصول را فراهم می کند. با استفاده از اقدامات مشخص و قابل اندازه گیری می توان زبان مشترکی ایجاد کرد که ارتباط بین افرادی که کاربران را آزمایش می کنند و کسانی که محصول را طراحی و تولید می کنند تسهیل می کند. می توان به طور خاص درک کرد که چه چیزی در مورد این محصول مورد پسند است ، یا به طور خاص آنچه دیده می شود یا دیده نمی شود – انتقال بحث از ابهامات احتمالی به ساختارهای تعریف شده.

تست باطری
Google/Battery Testing

توسعه محصول داده محور

استفاده از حسگرهای زیستی همچنین باعث می شود که تولید محصول در حال حرکت باشد. این امر به ویژه در مراحل اولیه طراحی محصول ، جایی که محصولات می توانند به صورت دیجیتالی (روی صفحه یا حتی در VR) آزمایش شوند ، بسیار مفید است. این اجازه می دهد تا محصولات به روشی نسبتاً مقرون به صرفه تولید شوند و برای فرآیند آزمایش سریع و تکراری پاسخهایی ارائه شود که می توانند از همان ابتدا جهت دهی صحیح محصول را انجام دهند. این هم در هزینه و هم در وقت صرفه جویی می کند – و مطمئناً می تواند طراحان محصول را از ساخت لازانیا گوشت گاو Colgate away دور کند.

با جمع آوری داده های مربوط به تنظیمات ترجیحی کاربر و سپس مرتبط کردن آن با نحوه عملکرد آن در پایین دست بازار ، می توان پایگاه داده ای را تولید کرد که دارای قدرت پیش بینی موفقیت تجاری باشد. این رویکرد داده محور ، بنیادی از دانش را فراهم می کند که از طریق آن می توان طرح های محصول آینده را پایه ریزی کرد. این ممکن است یک توپ کریستالی نباشد ، اما می تواند بهترین چیز بعدی باشد.

نتیجه گیری

چشم انداز تجاری محصولات هرگز رقابتی تر نبوده است ، با این وجود نمونه سازی اولیه و آزمایش محصولات هرگز در دسترس نبوده است. این بدان معناست که هر شرکت آینده نگر در حال انجام آزمایشات کامل محصول است – هرچه بیشتر موفقیت محصولات را افزایش دهد.

استفاده از حسگرهای زیستی استفاده شده در هر مرحله از چرخه تولید محصول می تواند اطمینان حاصل کند که مسیر درست پیدا شده و به آن ادامه داده شده است. این که این محصول فیزیکی ، دیجیتالی ، حسی یا تجربی باشد ، مجموعه ای از داده های انسان محور درک عمیقی از نحوه واکنش انسان را فراهم می کند. با تست اولیه درست محصول بقیه مراحل نیز انجام خواهد شد و دیگر محصولی آتش نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.