تفاوت نیاز و خواسته

درک تفاوت بین خواسته ها و نیازهای مشتری مهمترین نکته موفقیت در کسب و کار است. اغلب آنچه مشتری می خواهد بطور قطعی با آنچه نیاز دار مخالف است. به عنوان یک بیزینس من، کار شما این است که به مشتری آنچه را که میخواهد بدهید. کمک به آنها برای درک آنچه نیاز دارند نیز مهم است. با این حال ، این وظیفه شما نیست که مشتریان را ترغیب کنید تا آنچه را که نیاز دارند دریافت کنند. مشاغل با جلب رضایت مشتریان خود درآمد کسب می کنند. بیشتر اوقات فروش چیزی که مشتری میخواهد بسیار ساده تر از فروش چیزی است که نیاز دارد. بنابراین این جایی است که فروشنده ها و بازاریابان باید در درجه اول انرژی خود را متمرکز کنند.

خرید در مقابل فروش

بیشتر مردم ترجیح می دهند چیزی بخرند نه اینکه همان چیز را به آنها بفروشند. تفاوت ظریف و در عین حال قابل توجهی بین این دو وجود دارد. وقتی مردم برای خود تصمیم می گیرند چه می خواهند و بیرون می روند و آن را می گیرند ، احساس می کنند که آن را خریداری کرده اند. از طرف دیگر ، اگر یک فروشنده آنها را متقاعد کند که چیزی را خریداری کنند ، حتی اگر به آن احتیاج داشته باشد ، ممکن است مشتری احساس کند که به آنها فروخته شده است. این اغلب باعث می شود احساس کنند که فرد فروشنده قدرت در این رابطه را به دست آورده است. اگر می خواهید مشتریان نسبت به رابطه احساس خوبی داشته باشند و به حفظ مشتری علاقه دارید ، باید آنچه را که می خواهند به آنها بدهید.

در مورد نیازهایشان چه؟

بعضی اوقات آنچه مشتری می خواهد آن چیزی نیست که به آن نیاز داشته باشد. به عنوان یک انسان دلسوز ممکن است احساس کنید مسئولیت این است که به آنها بگویید. در این صورت بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است به اشتراک گذاری اطلاعاتی است که فکر میکنید آنها نیاز دارند بدانند اما باید به انها اجازه بدهید تا تصمیمی را که فکر میکنند درست است بگیرند. بعضی اوقات مشتری با شما موافقت می کند ، خرید خود را تغییر می دهد و از کمک شما تشکر می کند. در موارد دیگر ممکن است آنها به طور کامل از آنچه می گویید چشم پوشی کنند و همچنان خواسته خود را در مقایسه با آنچه که شما فکر میکنید نیاز دارند دنبال کنند. با این وجود ، اگر می خواهید در شغل خود بمانید ، باید حاضر باشید بدون اینکه احساس بدی نسبت به آن داشته باشید ، آنچه را که می خواهید به آنها بفروشید.

نیازها در مقابل خواسته ها

در فروش ، یک نیاز چیزی است که یک مشکل واقعی یا تصور شده را حل می کند. از طرف دیگر ، یک خواسته چیزی است که خوب است داشته باشی. اغلب مشتریان هیچ ایده ای راجع به آنچه لازم دارند ندارند ، بلکه به سادگی می دانند چه می خواهند. وقتی به آنها آنچه می خواهند ، می دهید ، در دراز مدت این امر به شما امکان می دهد تا با آنها رابطه پایدار و پرسود برقرار کنید.

7 واقعیت که چرا مردم از ما خرید میکنند را در این قسمت بخوانید

خواسته ها محرکهای بسیار قدرتمندی هستند

آنچه مشتری می خواهد غالبا انگیزه بیشتری را در مقابل آنچه که نیاز دارند ایجاد میکند. این مسئله هنگامی روشن می شود که به مشتری خود گوش می دهید و از آنها می خواهید به شما چرایی آنچه که میخواهند را بگویند. معمولاً آنها اشتیاق سوزانی برای به دست آوردن آنچه می خواهند دارند و به سادگی علاقه ای شدید به این دارند که شما به آنها نشان دهید که چگونه میتوانند آن را بدست آورند. مشتریان تمایل دارند از خرید آنچه می خواهند در مقابل آنچه نیاز دارند ، ارزش ، نشاط و رضایت بیشتری کسب کنند. فروشنده ها و بازاریابهای موفق این را می فهمند و می دانند چگونه از آن استفاده کنند.

آنچه که منظور ما است

بیزینس من ها زندگی خود را برپایه ارضای خواسته ها و نیازهای مصرف کنندگان بنا می کنند. خیلی زود در مشاغل آنها مشخص می شود که یک فرد معمولی به صورت معمول مایل است تا پول بیشتری را برای بدست آوردن آنچه که میخواهد نسبت به آنچه که نیاز دارد خرج کند. به عنوان مثال ، اگر صاحبخانه به یک سقف جدید احتیاج داشته باشد ، آنها اغلب به دنبال کمترین هزینه ای هستند که نیازهای آنها را برآورده کند. با این حال ، اگر آنها به سادگی نوع خاصی از سقف مورد نظر خود را ببینند ، خواه به آن احتیاج داشته باشد یا نه ، معمولاً حاضرند هر آنچه را برای تهیه آن هزینه می کنند ، بپردازند. خرید باعث می شود احساس خوبی داشته باشند بنابراین قیمت تا زمانی که توانایی پرداخت آن را داشته باشند مانعی برای دریافت آن نیست.

دانستن آنچه مشتری شما می خواهد و ارائه آن با قیمتی که از عهده پرداختش برمی آید باعث شده است که افراد زیادی در کسب و کار موفق شوند. به علاوه فروش چیزی که مردم میخواهند بسیار ساده تر از فروش چیزی است که به آن نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.