تجربه فروش:آنچه مورد نیاز است وچگونگی بدست اوردن آن

تجربه فروش

فروشندگان متولد نمی شوند – آنها ساخته شده اند. مطمئناً ، برخی از افراد مهارت های نرم افزاری بیشتری را برای موفقیت در فروش لازم دارند ، اما تعداد کمی از افراد طبیعی هستند. برای درهم شکستن اهداف فروش و آسان جلوه دادن آنها ، به آموزش های عمیق و تمرینات زیادی احتیاج دارید.

در اینجا همه چیزهایی است که می خواهید در مورد تجربه فروش و مهمتر از همه نحوه تهیه و برجسته شدن در میان مردم بدانید آورده شده است:

تجربه فروش چیست؟

قبل از اینکه تجربه فروش را بدست آورید ، احتمالاً باید بدانید که معنای واقعی آن چیست. تجربه فروش اساساً سابقه شما در فروش کالا و خدمات به دیگران است. این نتیجه نهایی تماس های تلفنی فروش بیشمار ، ایمیل ها ، جلسات حضوری و جلسات آموزشی است.

8 تکنیک برای بیش فروشی که میتواند به رشد کسب و کارتان کمک کند را در این مقاله بخوانید

تجربه فروش معمولاً با جستجوی معاملات ، دمو کردن و بستن معاملات شخصی شما حاصل می شود ، اما همچنین می توانید از سایه زدن به تماس ها و گوش دادن به ضبط های تماس چیزهای زیادی بیاموزید. تفکیک نحوه انجام بهترین کار در تجارت نیز راهی عالی برای جمع آوری تجربه فروش است.

وقتی نوبت به کار در فروش می رسد ، بیشتر کارفرمایان تجربه فروش را صلاحیت و سابقه شما می دانند. سابقه فروش شما به آنها می گوید که چقدر برای یک نقش بالقوه آماده هستید ، به چه آموزش هایی نیاز دارید و می توانید چه بهایی پرداخت کنید.

چرا تجربه فروش مهم است؟

تجربه فروش مانند آزمایش در نبرد است. استخدام شخصی که وارد شبکه فروش شما شده و بعد از فروش همچنان انتظارات بیشتری از وی میرود میتواند سخت باشد. این نشان دهنده شور ، پشتکار و روحیه است. این کار به کارفرمای بالقوه نشان میدهد که شما در این بازی تازه وارد نیستید و به همین ترتیب ، ممکن است برای کمک به آنها در رسیدن به اهداف تجاریشان آماده باشید. همچنین نشان می دهد که به انگیزه به مراتب کمتری احتیاج دارید و احتمالاً می توانید در نقش جدید خود سریعتر پیشرفت کنید.

تجربه فروش ، نظم و انضباط شخصی ، مهارت های مذاکره و توانایی غلبه بر موانع را از جمله مهارت های مطلوب دیگر می آموزد. به عبارت دیگر ، تجربه فروش باعث جذابیت بیشتر شما برای کارفرمایان بالقوه و افزایش شانس شما برای مصاحبه و استخدام می شود.

چگونه تجربه فروش را کسب می کنید؟

هیچ راهی بهتر از کسب شغل در فروش برای بدست اوردن تجربه وجود ندارد.

اما اگر تجربه ای ندارید چه می کنید؟

اما اگر تجربه ای ندارید چه می کنید؟شزباور کنید یا نکنید ، شرکت هایی وجود دارند که فروشنده های سطح پایین را استخدام می کنند و تجربه کمی دارند. غالباً ، آنها این کار را انجام می دهند تا شما با عادت های بد سازمان های قبلی به این نقش نیفتید. آنها می توانند از همان ابتدا به شما آموزش دهند و شما را در قالب ایده موفقیت آمیز فروش موفق قرار دهند. با این اوصاف ، آنها همچنین برای شروع کار کمتری به شما پرداخت می کنند ، زیرا آنها مجبورند برای آموزش شما وقت و هزینه کنند.

شروع از ابتدا هیچ مشکلی ندارد. در حقیقت ، این یک روش عالی برای به دست آوردن تجربه لازم برای حرکت به سمت بالا یا بعداً رفتن به یک شرکت دیگر است. راه های دیگر برای به دست آوردن تجربه فروش شامل خواندن کتاب فروش ، حضور در وبینارهای فروش ، شرکت در برنامه های آموزشی فروش ، خواندن محتوای وب مرتبط با فروش و دوره های مرتبط با فروش است.

نقش دیگری که کمتر مطلوب است ، اما احتمالاً سودآورتر است ، نقش فروش کمیسیونی است. شرکت ها شما را برای انجام فروش و حتی آموزش به شما استخدام می کنند ، اما به شما یک حقوق یا دستمزد ساعتی مشخص پرداخت نمی شود. تنها در صورت بستن معامله ای ، مبلغی دریافت خواهید کرد. این اساساً یک نقش پیمانکاری است ، اما نکته مثبت معمولاً بسیار بیشتر از این است که تمام وقت کار کنید.

اگر هنوز در تلاش برای دستیابی به نقش فروش هستید ، همیشه می توانید داوطلب شوید یا در یک سازمان غیر انتفاعی کار کنید. بسیاری از سازمانها به دنبال افرادی هستند که بتوانند برای جمع آوری کمکهای مالی ، کارزارهای سیاسی یا تسکین حوادث غیرمجاز دست به کار شوند. مهارت هایی که از داوطلب شدن فرا می گیرید کاملاً به دنیای فروش ترجمه می شود و به شما کمک می کند رزومه خود را بیابید و به شما تجربه دنیای واقعی را که برای ورود به خانه نیاز دارید ، می دهد.

در موقعیت های فروش شما نیاز به تجربه دارید

وقتی به نقش های فروش فکر می کنید ، احتمالاً فکر می کنید که همه آنها یکسان هستند. در بعضی از شرکت ها ، این کاملاً حقیقت است. اگر این یک سازمان به اندازه کافی کوچک باشد ، احتمالاً فقط یک ردیف فروشنده دارند که همه آنها مستقیماً به مالک یا رئیس شرکت گزارش می دهند.

در شرکت های بزرگ ، لیست نقش های فروش بسیار طولانی تر است. در اینجا خلاصه ای از انواع نقش هایی که به احتمال زیاد برای آنها تجربه فروش لازم دارید ، آورده شده است:

  • مدیر اجرایی فروش: تنها نقش بالاتر از مدیر معاون فروش است. مدیران فروش هنوز در خط مقدم مسئولیت دارند و مسئول ایجاد و هدایت اجرای استراتژی فروش شرکت هستند.
  • مدیر فروش: مدیران فروش مستقیماً به مدیران اجرایی فروش گزارش می دهند. آنها تیم هایی از نمایندگان فروش را هدایت می کنند ، مناطق خاصی را در اختیار دارند و گزارشاتی را برای نشان دادن پیشرفت به مدیر فروش ارائه می دهند.
  • مدیر عملیات فروش: مدیران عملیات فروش به طور مداوم در حال بررسی فرآیندها ، شناسایی گلوگاه ها و یافتن راه هایی برای ورود اتوماسیون ، هوش مصنوعی و فناوری برای تأثیرگذاری بیشتر سازمان هستند.
  • سوپروایزران فروش: ستون فقرات سازمان شما ، مدیران حساب کسانی هستند که محصول را دمو می زنند ، اهداف را پشت سر می گذارند و معاملات را می بندند. غالباً ، آنها نمایندگان فروش ارشد هستند که خود را در سازمان ثابت کرده اند.
  • نماینده توسعه فروش(Sales Development Representative): SDR فروشندگان ورودی هستند که هجوم سرنخ های ناشی از حوزه های مختلف کسب و کار از جمله تلاش های بازاریابی ، تماس ها و ایمیل های ورودی و وبینارها را مدیریت می کنند. آنها لیدها را واجد شرایط می کنند و آنها را به مدیران حساب منتقل می کنند.
  • نماینده توسعه کسب و کار(Business Development Representative): BDRs فروشندگان خارج از كشور هستند كه به طور معمول از طریق تلاش برای برقراری ارتباط سرد مانند برقراری تماس سرد ، ارسال ایمیل و پیام رسانی LinkedIn ، منبع اصلی تولید و ایجاد پتانسیل جدید هستند. آنها همچنین از بالای زنجیره عبور می کنند.
  • کارآموز فروش : این یک کارآموز فروش است که تازه خارج از مدرسه است و به دنبال جذب آنچه در اطراف او می گذرد برای کسب تجربه در دنیای واقعی است. اگرچه ممکن است آنها در زمینه سرماخوردگی نقش داشته باشند ، اما آنها همچنین در مورد تحقیق مشتری ، بازار هدف و مدیریت کار می کنند.

این سه مورد آخر را می توانید بدون تجربه بدست آورید ، اما تجربه قطعاً کمک می کند.

مهارت های فروش لازم برای فروش

کسب دست برتر در فروش ، واقعاً به داشتن ترکیبی از مهارت های نرم و مهارت سخت منجر می شود. در اینجا پنج مهارتی وجود دارد که می خواهید برای بهبود عملکرد فروش خود مرتباً روی آنها کار کنید:

  • گوش دادن فعال: انتظار برای نوبت شما برای صحبت کردن ، واقعاً گوش دادن نیست. گوش دادن فعال در واقع شنیدن ، تکرار یا نقل قول است که مردم برای تأیید به آنها می گویند (و خودداری از قضاوت یا مشاوره). این کار را به اندازه کافی خوب انجام دهید و متوجه خواهید شد که افراد بیشتر ارتباط میگیرند که این امر در یک نقش فروش بسیار مهم است.
  • مدیریت زمان: اگر دیر به جلسات مشتری بروید یا به طور مداوم ساعت کاری خود را با انجام کارهایی غیر از فروش یا پیگیری از بین ببرید ، هرگز به عنوان نماینده فروش نخواهید رسید.
  • ارتباط سرد: بخش عمده ای از فروش غلبه بر ترس از طرد شدن است. برای جلب توجه کافی به کسی که علاقه مند به شنیدن صدای شما باشد – نقاط زیادی لازم است و برای بستن معامله نیز به چند مورد دیگر احتیاج دارید.
  • ارتباطات: توانایی برقراری ارتباط واضح با مشتریان را نمی توان بیش از حد بیان کرد. شما می خواهید از طریق تلفن و ایمیل مستقیم ، همدل و آگاه باشید. اصطلاحات صنعتی ، صحبت های عامیانه و صحبت های فنی را کنار گذاشته و به زبان مشتری صحبت کنید.
  • دانش محصول و بازار: اگر شما نمی توانید به همان زبانی که برای مشتری خود صحبت می کنید ، صحبت کنید ارتباط واضح ، به موقع نشان دادن و کار کردن همه چیز بی فایده است . شما باید بتوانید نشان دهید که مشکلات ، نیازها و خواسته های آنها را درک می کنید. فقط با تحقیق و آموزش دقیق می توانید درک محصول ، بازار ، مشتریان و نقش شرکت خود را در آن درک کنید.

چگونه مهارت های فروش خود را برجسته کنیم

در توسعه مهارت های فروش خود متوقف نشوید. نوشتن نامه های برتر ، مصاحبه خوب ، و ارائه مهارت های خود ، مهارت های مهمی برای تمرین هستند – به ویژه اگر می خواهید در میان ده ها متقاضی برجسته باشید. در اینجا چند نکته برای کسب امتیاز وجود دارد:

  • سفارشی کردن هر کاور نامه : به معنای واقعی کلمه ، هر برنامه و کاور نامه باید یک عنصر شخصی در آن داشته باشد. درباره شرکت صحبت کنید ، از عبارات اختصاصی مربوط به ارسال شغل آنها استفاده کنید ، مقالاتی درباره شرکت بخوانید و به آنها ارجاع دهید. نشان دهید که شما بیشتر از یک متقاضی عادی تلاش می کنید.
  • مهارت های مربوطه را در رزومه خود برجسته کنید: لیستی از 3-5 مهارت را بیاموزید که کاملاً به نقشی که برای آن درخواست می کنید ترجمه می شود و امتیاز آنها را برجسته کنید. با انتخاب برخی از مواردی را که می توانید با تجربه یا مثالهایی از دنیای واقعی پشتیبان تهیه کنید ، انتخاب کنید.
  • هنگام مصاحبه از کلمات کلیدی استفاده کنید: آنها کل سندی را در مورد آنچه که در یک کاندیدا جستجو می کنند نوشتند ، بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید. چندین بار آن را بخوانید و عبارات کلیدی و کلمات کلیدی خاصی را انتخاب کنید که می توانید آنها را در بخشهای گفتگوی مصاحبه خود جستجو کنید.
  • مثالهایی ارائه کنید: مردم داستانها و مهمتر از همه احساس شما را به یاد می آورند. داشتن هدیه یک چیز است ، اما اگر بتوانید از ادعاها و تجربه فروش خود با نمونه های قوی موفقیت خود پشتیبان بگیرید ، مطمئناً برجسته خواهید بود.

در پایان روز ، دنیای فروش پر فرصتهای بی نظیر برای افرادی تازه کار است. اگر می خواهید از پایین هرم شروع کنید ، سخت مطالعه کنید ومنعطف باشید ،در نهایت شما موفقیت خود را تضمین کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.