تاثیر داده های ورودی احساسی در بازاریابی

اصل نورومارکتینگ:
اثرات انتقال عاطفی نه تنها بر برند هدف تأثیر می گذارد ، بلکه حتی روی برندهای مجاور نیز تاثیرگذار است.

کاربرد:
روی تبلیغات خود و جایی که محصولتان قرار میگیرد تا جایی که میتوانید کنترل داشته باشید.سعی کنی که از هر چیزی که احساسات منفی را در مخاطب برمی انگیزاند دوره کرده و آنچه را که تداعی کننده احساسات مثبت است را تقویت کنید.

آیا می دانید وقتی در فروشگاه های مواد غذایی یک بطری شراب می خورید ، موسیقی که پخش می شود می تواند بر انتخاب شما تأثیر بگذارد؟ اگر پستهای ما را از نزدیک دنبال می کنید احتمالاً چنین کرده اید. اما در هر صورت ، آماده شوید تا کمی عمیق تر به آنچه شما (و مشتریان) را بصورت ناخوداگاه تحت تأثیر قرار می دهد ، شیرجه بزنید.

طراحی یک چهره ایده آل برای تبلیغ محصولاتتان توسط ماشین! این مقاله را بخوانید

ابتدا به شراب بازگردیم. یک مثال مشهور در تحقیقات عصبی مارکتینگ نشان می دهد که چگونه پخش موسیقی فرانسوی یا آلمانی در یک فروشگاه می تواند بر شراب آنها بفروشد. در این آزمایش ، در روزهایی که فروشگاه موسیقی فرانسه را پخش می کرد ، شراب فرانسوی فروش قابل توجهی داشت اما در روزهایی که این فروشگاه موسیقی آلمانی پخش می کرد … خوب ، می توانید حدس بزنید که چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد. اما چرا این اتفاق می افتد؟

چگونه افراد به راحتی تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار می گیرند؟ برای مثال شراب ، یک توضیح احتمالی این است که موسیقی از یک کشور خاص خاطرات و احساسات مثبت مربوط به آن کشور و آن دسته از گزینه های راهنمای احساسات را به همراه می آورد. تصور می کنم موسیقی فرانسوی در چنین شرایطی تأثیر بسیار مهمی بر مشتری داشته باشد ، از یک طرف دیگر نواحی اسکیت بازی فوق العاده رشته کوه های آلپ که سراسر تداعی کننده خاطرات بیاد ماندنی برای هر کسی میتواند باشد.

انتقال عواطف و احساس

در موردی که در بالا توضیح داده شد ، محرک خارجی ، یعنی موسیقی ، با محصول در محیط فروشگاه هماهنگ می شود. این نمونه ای از مفهوم انتقال عاطفی است: احساسات مربوط به انتقال محرک به محصول یا برند تجاری. این داستان جدیدی برای بازاریابان عصبی نیست.

احساسات یک ابزار بازاریابی بسیار محبوب است. به آگهی های بازرگانی فکر کنید که به سادگی نشان می دهند که یک اتومبیل در جاده های بیابانی و باریکی رانده می شود که چیزی جز طبیعت ندارند. آنچه تحقیقی را که اکنون به بررسی آن می پردازیم نشان می دهد که استفاده از احساسات حتی می تواند بر سایر برندهای (نامربوط) که در این نزدیکی ارائه می شوند تأثیر بگذارد.

احساساتی که افراد در تصمیم گیری تجربه می کنند از اهمیت برخوردار هستند ، این احساسات به عنوان منبع اطلاعات هنگام تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرند. این بدان معنی است که احساسات بر ارزیابی چیزهایی مانند تبلیغات ، برندها ، محصولات و خدمات تأثیر می گذارد. اکنون نشان داده شده است که محرکهای عاطفی نه تنها بر برندهایی که در واقع با آنها ارتباط دارند تأثیر می گذارد ، بلکه این اثرات مسری در واقع می تواند به برندهای ارائه شده در مجاورت گسترش یابد. اگر آن آگهی تجاری که در مورد اتومبیل خواندید روی شما تاثیر احساسی مثبت گذاشته باشد ، می تواند در ارزیابی شما از محصول در آگهی بعدی تأثیر بگذارد.

حتی اگر مواد شوینده ساده ظرفشویی باشد.

چگونه باید از این یافته ها استفاده کنیم؟

به عنوان یک تبلیغ کننده ، درباره عواطف برانگیخته شده توسط تبلیغات بعد از برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان فکر کنید . یا حتی سایر تبلیغات قبل یا بعد از آن. همین امر برای تبلیغات چاپی و نمایش تبلیغات در وب است. هر چیزی که در نزدیکی تبلیغات شما ارائه شده باشد می تواند بر ارزیابی برند شما تأثیر بگذارد. سعی کنید تا حد امکان بر قرار دادن تبلیغات خود کنترل کنید و از این ذانش به نفع خود استفاده کنید.

به عنوان یک خرده فروش ، درباره محصولاتی که در فروشگاهتان نزدیکد به یکدیگر قرار می دهید فکر کنید. به عنوان مثال ، عناوین روزنامه و مجله اغلب برای تحریک احساسات نوشته می شوند. و روزنامه ها و مجلات غالباً در نزدیکی خروجی فروشگاه ها قرار می گیرند.

با این حال ، هر نوع عناوین منفی می تواند بر فروش سایر اقلام خرید نزدیک به گیشه های خروجی پرداخت تأثیر منفی بگذارد. محصولاتی را که عواطف منفی به وجود می آورند در نظر بگیرید. و با استفاده از محصولاتی که باعث ایجاد احساسات مثبت می شوند با قرار دادن آنها در مجاورت ، محصولات دیگر را رونق بخشید.

نتیجه گیری

این واقعیت که احساسات ابزاری قدرتمند در بازاریابی عصبی است قبلاً شناخته شده بود. این تحقیق نشان می دهد که چگونه این قدرت حتی به محصولات و برندهای نامربوط گسترش می یابد که نزدیک به برند هدف ارائه می شوند. به این فکر کنید که چگونه می توانید قرار دادن تبلیغات و محصولات خود را کنترل کنید و چگونه می توانید از این دانش به نفع خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.