پرش به محتوا
سمت نو-توسعه مهارتهای فروشسمت نو-توسعه مهارتهای فروش
  • منو
  • محصولات
  • مستندهای آموزشی
    • دنیای شگفت انگیز مغز
    • آموزش با تحلیل فیلم
  • مقالات
    • نورومارکتینگ
    • بازاریابی و فروش
    • مقالات دانش مغز
    • بهبود فردی
  • رادیو بازاریابی
    • پادکست سمت نو
    • مصاحبه های آمازون
  • ارتباط با ما
  • پروفایل
    • ورود
    • ثبت نام
    • پروفایل
    • خروج
  • درباره ما
  • 0

بازی های ذهن

قسمت اول:نبرد سن ها

در این قسمت قرار است ببینیم که آیا مغز به مرور زمان عملکردش را از دست میدهد و یا میتوان از این کار جلوگیری کرد.این قسمت حقایق جالبی را در مورد مغز در گذر زمان به دست می آوریم.

 

 

قسمت دوم:مغز و رنگها

در این قسمت به بررسی رنگها میپردازیم،جیسون به ما نشان میدهد که در واقع ما رنگها را اشتباه میبینیم و واقعیت رنگها چیز دیگریست.یعنی یک برگ هر رنگی میتواند داشته باشد به جز سبز!باور نمیکنید پس این ویدئو را ببینید

http://

 

قسمت سوم:مغز و آگاهی فضایی

درک ما از فضا همیشه ما را به دردسر می اندازد.همیشه فکر میکنیم که درک درستی از مکان اشیا داریم،اگر به ما تصویری بدهند و بگویند چند نقطه اختلاف را پیدا کنید اینجاست که دچار دردسر میشویم چون مغز ما توانایی حفظ بیش از 4 چیز را ندارد.

http://

 

قسمت چهارم:مغز و اعتماد

شما چطور میفهمید که باید به کسی اعتماد کنید یا نه؟مغز از چه الگویی برای این کار استفاده میکند؟بهتر است این قسمت را ببینید و با بازیهایی که جیسون به حضار میدهد دوستتان را امتحان کنید!

http://

 

قسمت پنجم:مغز و جاذبه

صنعت تبلیغات چندین سال است که ما را تحت تسلط خود قرار داده اند و این نکته قطعیست که رسانه ها تحت تاثیر عملکرد مغز ما قرار گرفته اند.آنها میدانند که مغز ما بر اساس چه الگویی جذب دیگران میشود.میخواهید ببینید که مغزتان بیشتر تحت تاثیر چه الگویی است؟پس این ویدئو را ببینید

http://

 

قسمت ششم:مغز و استرس

استرس باعث میشود عملکرد مغز شما به شدت روی یک موضوع خاص متمرکز شود و از تمرکز بر نکاتی که اتفاق میتواند گاهی مهمتر هم باشد باز میماند.تحقیقات نشان میدهد استرس باعث کاهش عملکرد مغز ما میشود و همین دلیل باعث میشود که عملکرد حافظه به شدت کاهش یافته و شما حتی اسم خودتان نیز یادتان نیاید!

http://

 

قسمت هفتم:مغز و ارتقای آن

این باور که عملکرد مغز ما به مرور زمان کاهش پیدا میکند سالهاست که به عنوان یک باور پذیرفته شده است اما امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نورونها حتی با افزایش سن در مغز ما تکثیر میشوند و این مستلزم شرایط خاصی است،مثلا تداوم یادگیری،انجام بازی های مانند شطرنج،تنیس و …

http://

 

 

قسمت هشتم:مغز و بدن شما

چه ارتباطی بین مغز و بدن ما وجود دارد؟کدام یک بر دیگری تاثیر میگذارد و اینکه آیا مغز ما از بدن ما جلوتر است یا عقب تر؟واکنشهای بدن ما قطعا نسبت به دستورهایی که از مغز میرسد هماهنگی زمانی لازم را ندارد،بسیاری اوقات ما نمیتوانیم به موقع واکنش نشان دهیم و احتمالا اجداد ما که از این موضوع ضربه خورده و شکار یک حیوان وحشی شده اند این موضوع را بهتر درک میکنند

http://

 

قسمت نهم:مغز و تاثیرپذیری

فکر میکنید یک رهبر به دنیا امده اید یا یک پیرو؟آها یک رهبر!این جوابیست که از هر کسی بپرسید یک جواب مشابه میگیرید اما در واقع شما بیشتر یک پیرو هستید تا یک رهبر،زمانی که تحت تاثیر سخنان یک سیاستمدار تصمیم میگیرید رای تان را عوض کنید و یا زمانی که با دیدن یک تبلیغ تصمیم میگیرید محصول تبلیغ شده را خریداری کنید و یا حتی زمانی که ورزش میکنید از واکنش شخصی دیگر تاثیر میپذیرید یعنی شما بیشتر یک پیرو هستید و این چیز بدی هم نیست

http://

 

قسمت دهم:مغز و ریسک پذیری

مغز ما چطور ریسک بین چند تصمیم مختلف را ارزیابی کرده و تصمیم میگیرد کاری را انجام دهد؟یا ما چگونه تصمیم میگیریم که در یک بازی مثل ورق بین دو گزینه یکی را انتخاب کنیم؟خب نکته جالب اینجاست که مغز ما خیلی سریع تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیمش را عوض میکند اما چه تاثیری؟ویدئو را ببینید

قسمت یازدهم:مغز و غذا

ما میدانیم که انتخاب یک پیتزا در مقایسه با سبزیجات در نهایت باعث میشود لذت بیشتری ببریم اما از یک طرف هم مضرات بیشتری را در طولانی مدت شاهد خواهیم بود.اما مغز ما به لذت زودگذر و آنی بیشتر بها میدهد و به همین دلیل است صنعت غذا سالهاست که روی زیبا کردن غذاهای خود و نه سلامتی آنها تمرکز کرده است. اما چرا ما اینگونه رفتار میکنیم؟

  • Placeholder طراحی دوباره مغز با تاد سامپسون ۷۵,۰۰۰ تومان
  • Placeholder مستند مغز با دیوید ایگلمن(David Eaglmen) ۴۵,۰۰۰ تومان
  • Placeholder کتاب دیپلماسی فروش ۲۸,۰۰۰ تومان
  • Placeholder چگونه محصولات و خدمات خود را بفروشیم؟ ۰ تومان
  • Placeholder چگونه انگیزه تیم فروش را در بالاترین حد نگه داریم؟
سرطان مغز
انواع مختلف سرطان مغز

انواع مختلفی از سرطان مغز وجود دارد. برخی از مثال ها شامل آستروسیتوم، اپاندیموما و [...]

01
شهریور
ماده خاکستری مغز
احتمال کاهش حجم ماده خاکستری مغز در پی بیماری کووید-19

مطالعه ای در مورد بیماری کووید-19 نشان داد حجم ماده خاکستری در لوب پیشانی مغز [...]

31
مرداد
مه مغزی
مه مغزی یا اختلال فکری چیست

مه مغزی می تواند نشانه تعدادی از بیماری ها باشد، و بر انواع فرآیندهای ذهنی [...]

31
مرداد
آتروفی مغز
در مورد آتروفی مغز چه می دانید

آتروفی مغز به از بین رفتن سلول های مغزی یا از بین رفتن تعداد اتصالات [...]

30
مرداد
باکتری روده
مغز و باکتری روده : آیا ما توسط میکروب ها کنترل می شویم

اگرچه تعامل بین مغز و روده سال ها مورد مطالعه قرار گرفته است، اما پیچیدگی [...]

29
مرداد
تاثیر کووید بر مغز
آنچه که تا به حال در مورد کرونا و مغز دانسته ایم

به گفته محققان، پیشینه طولانی مدتی در مورد تأثیر ویروس های مشابه ویروس کرونا روی [...]

28
مرداد
توانایی مغز
ما از چند درصد مغز خود استفاده می کنیم

مغز پیچیده ترین اندام بدن انسان است. بسیاری بر این باورند که یک فرد فقط [...]

25
مرداد
مهارتهای مذاکره
چرا مهارت های مذاکره فروش مهم است و چگونه می توان آنها را ارتقا داد

قبل از اینکه به دنیای مهارت های مذاکره بپردازیم ، اجازه دهید ابتدا یک سوال [...]

25
مرداد
توسعه مهارت بازاریابی و فروش

logo

سه مطلب اخیر
  • انواع مختلف سرطان مغز
  • احتمال کاهش حجم ماده خاکستری مغز در پی بیماری کووید-19
  • مه مغزی یا اختلال فکری چیست
ارسال اخبار و تخفیف های سایت به ایمیل شما
شبکه های اجتماعی

اینساگرام

سایت سمت‌نو : توسعه ی مهارت های فروش
  • محصولات
  • مستندهای آموزشی
    • دنیای شگفت انگیز مغز
    • آموزش با تحلیل فیلم
  • مقالات
    • نورومارکتینگ
    • بازاریابی و فروش
    • مقالات دانش مغز
    • بهبود فردی
  • رادیو بازاریابی
    • پادکست سمت نو
    • مصاحبه های آمازون
  • ارتباط با ما
  • پروفایل
    • ورود
    • ثبت نام
    • پروفایل
    • خروج
  • درباره ما
  • درباره ما

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟