استفاده از رنگ های متناسب با یک فرکانس صوتی در تبلیغات

اصل نورومارکتینگ:
بینایی و صدا در مغز ما به هم متصل هستند. فرکانس های خاص صدا در واقع توجه را به سمت رنگ های مرتبط هدایت می کنند

کاربرد:
فرکانس های صوتی زیاد یا پایین را افزایش دهید تا توجه ناخودآگاه را به ترتیب به سمت رنگ های روشن یا تیره سوق دهید.

ما دوست نداریم آن را بپذیریم ، اما به عنوان انسان در کنترل توجه خود چندان خوب عمل نمیکنیم. مطمئناً ، ما می توانیم فعالانه تصمیم بگیریم که تمرکز خود را حفظ یا منحرف کنیم پس از اینکه چیزی توجه ما را به خود جلب کرد. اما به سختی می فهمیم که چرا در وهله اول چشمان ما را گرفته است.

چه چیزی تعیین می کند که به کجا نگاه کنیم؟

جالب اینجاست که چیزهای ظریف ممکن است با قدرت توجه ناخودآگاه ما را متزلزل کنند. اگر صبحانه را کنار بگذارید ، احتمال اینکه چشم هایتان در تابلوی بعدی مک دونالد متوقف شود ، کمی بیشتر می شود. اگر از کنار یک اتوبوس سالمندان عبور کنید ، احتمالاً تابلوی تبلیغاتی برای تعطیلات به میامی را می بینید.

اغلب اوقات ، حواس شما با تمرکز توجه شما ارتباط برقرار می کنند. اگر بوی گل های رز را حس کنید ، احتمالاً در محیط اطراف خود گل رز مشاهده خواهید کرد. اگر David Bowie را بشنوید ، به احتمال زیاد آلبومی از the thin white duke را در میان انبوه سی دی ها خواهید یافت.

تجارت منصفانه چیست و چرا میتواند جایگزین خوبی برای رقابت با سایر برندها شود؟ در این مقاله بخوانید

تحقیقات اخیر نشان داده است که ممکن است پیوند بین موسیقی و توجه بصری حتی از نمونه های بالا اساسی و پنهان باشد. به طور خاص ، دو محقق از دانشکده مدیریت کارول تلاش کردند تا تأثیر فرکانس صوتی را بر توجه بینایی بررسی کنند. و نتایج آنها ممکن است به یک سلاح جالب توجه برای تبلیغ کنندگان و خرده فروشان تبدیل شود.

فرکانس صوتی شما را نسبت به روشنایی رنگ حساس می کند

در چندین آزمایش ردیابی چشم ، محققان نحوه تأثیر فرکانس صوتی بر توجه به رنگهای خاص را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. به طور دقیق تر ، نور در مقابل تاریکی.

آنچه آنها کشف کردند بینش ساده زیر است که با این وجود ممکن است برای بسیاری از دست اندرکاران بازاریابی بسیار ارزشمند باشد. هنگامی که موسیقی محیطی فرکانس های پایین را افزایش می دهد – یعنی با زبان غیر شنیداری صوتی ، باعث می شود باس بلند و ججیم شود – افراد بیشتر با اجسام تاریک سازگار می شوند. از طرف دیگر ، وقتی فرکانس های بالا برجسته می شوند ، توجه افراد به سمت اشیا رنگ روشن معطوف می شود.

این اثر غیر ارادی رخ داده است. حتی وقتی به مردم دستور داده شد از توجه خود به اشیا گفته شده خودداری کنند ، باز هم فرکانسهای صوتی تأثیر مغناطیسی نسبت به میزان نور مربوطه دارند.

استفاده از جلوه رنگ صوتی برای خرده فروشی

آیا این تأثیر به اندازه کافی فراگیر است که در واقع مردم را مجبور می کند چیزی را خریداری کنند که در غیر این صورت نمی توانستند داشته باشند؟ به عبارت دیگر: آیا فرکانس های صوتی هوشمند واقعاً می توانند یک صندوق پول را به صدا درآورند؟

محققان این سوال را برای آزمایش در یک سوپرمارکت واقعی مطرح کردند. آنها رنگ قفسه های نمایش دهنده موز را دستکاری کردند. قفسه ها با فرکانس های صوتی مطابقت دارند یا مطابقت ندارند. نتایج مطمئناً باعث می شود نفس نفس بزنید: وقتی فرکانس صدا با رنگ قفسه متناسب است ، موز 62 درصد بهتر فروخته می شود.

این خبر خوبی برای خرده فروشان است ، زیرا ممکن است راهی بسیار ساده برای افزایش فروش یک شبه به آنها ارائه دهد. آنها نیازی به سرمایه گذاری در طراحی قفسه جدید یا فناوری صوتی پیشرفته ندارند. تمام آنچه که آنها نیاز دارند فقط یک نگاه به رنگ قفسه ها و برخی تنظیمات اکولایزراست – این در بیشتر نرم افزارهای صوتی معاصر چند ثانیه است.

استفاده از جلوه رنگ صوتی برای تبلیغات

آیا وقتی در منزل منفعلانه تبلیغاتی را تماشا می کنیم ، تأثیر فرکانس صوتی بر توجه بصری نیز تأثیر دارد؟

هنگامی که محققان به بررسی تأثیر فرکانس صوتی بر توجه به محرک های تبلیغاتی پرداختند ، شواهد موجهی یافتند. مردم ادعاهای بیشتری را که در پس زمینه سیاه نشان داده می شود به یاد داشتند در حالی که فرکانس های پایین در آنها برجسته است ، در حالی که عکس این مورد در مورد فرکانس های بالا صادق است.

این موضوع تبلیغ کنندگان را به تکنیکی قدرتمند مجهز می کند تا توجه خود را نسبت به تبلیغات خود افزایش دهند. آنها می توانند آهنگ های موسیقی را انتخاب و دستکاری کنند تا فرکانس های صوتی را با هر آنچه که بر روی صفحه نمایش است مطابقت دهند. آیا این تبلیغ حاوی جو تاریک و شبانه است؟خب شما اکنون یک دلیل بنیادی علمی برای تقویت آن باس دارید! آیا تبلیغات روشن و آفتابی است؟ خب اجازه دهید یک ضربه اضافی سه گانه وارد شود. به خصوص در مورد عکسهای حاوی برند ، افزایش توجه صوتی ممکن است تأثیر کمپین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از آنجا که برند اغلب در صفحه سفید یا سیاه خالص نمایش داده می شود ، این پس زمینه ایده آل را برای جادوی فرکانس های صوتی فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.